چاووش اوغلو: جنگنده‌های F-۳۵ در سال ۲۰۲۰ وارد ترکیه خواهند شد

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد جنگنده‌های F-۳۵ در سال ۲۰۲۰ به ترکیه تحویل داده خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مورد محدودیت‌هایی که سنای آمریکا قصد دارد علیه ترکیه اعمال کند، گفت: هیچ کس نمی‌تواند به صورت یک جانبه یک توافق همکاری بین المللی را زیر سوال ببرد.

چاووش اوغلو تاکید کرد تحویل جنگنده‌های F-۳۵ آمریکا به ترکیه طبق پیش بینی‌ها انجام خواهد شد.

او خاطرنشان کرد این جنگنده‌ها در سال ۲۰۲۰ و پس از دوره آموزشی استفاده از این جنگنده‌های نسل جدید وارد ترکیه خواهند شد. تاریخ ورود این جنگنده‌ها به ترکیه از قبل تعیین شده بود.

چاووش اوغلو گفت: برخلاف برخی اظهارات بی‌پایه و اساس، زمان تعیین شده برای ورود این جنگنده‌ها به رای سنای آمریکا درباره محدود شدن فروش سلاح به ترکیه هیچ ارتباطی ندارد.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: مرحله آموزش، بخشی از برنامه توسعه این جنگنده‌هاست. ترکیه هم بخشی از این برنامه است که در سال ۱۹۹۹ امضا شده است. ترکیه یکی از کشور‌هایی است که در ساخت F-۳۵ مشارکت دارد.

از دیدگاه مسئول دیپلماسی ترکیه آنکارا هیچ نگرانی در مورد رای سنا و کنگره آمریکا ندارد. به علاوه ترکیه راه حل جایگزین دارد.

چاووش اوغلو گفت: ما می‌توانیم کشور دیگری بیابیم. این کشور می‌تواند روسیه، فرانسه و حتی اروپا یا هر جای دیگری باشد. هرجایی که به ما پیشنهادات بهتری بدهد ما با آن قرارداد امضا خواهیم کرد. تنها جایگزین آمریکا روسیه نیست و تنها جایگزین روسیه آمریکا نیست.

چاووش اوغلو در ادامه در مورد مبارزه با تروریسم گفت: عملیات ضد پ. ک. ک. در کوهستان قندیل در شمال عراق ادامه دارد.

او همچنین از اجرا شدن برنامه توافق شده با آمریکا در مورد خروج نیرو‌های پ. ک. ک. و یگان‌های مدافع خلق از منبج سوریه تقدیر کرد.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر خارجه ترکیه درباره تحویل جنگنده‌های F-۳۵ به این کشور

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار