نامه دو مقام ارشد آمریکایی برای قرار دادن ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی

دو عضو ارشد کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری این کشور خواستار اعمال نفوذ واشنگتن برای بازگرداندن ایران به لیست سیاه FATF شدند.

نامه دو مقام ارشد آمریکایی برای قرار دادن ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «اد رویس» -رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا- و «راب پورتمن» رئیس کمیته فرعی دائمی سنا در نامه به استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور خواستار بازگرداندن ایران به لیست سیاه «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) شدند.

بر این اساس، دو عضو ارشد کنگره آمریکا از وزیر خزانه‌داری این کشور خواستند با استفاده از نفوذ واشنگتن، ایران را در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی قرار دهد.

«اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به همراه «راب پورتمن» رئیس کمیته فرعی دائمی مجلس سنای آمریکا در نامه به وزیر خزانه‌داری آمریکا بر لزوم قرار گرفتن و حفظ نام ایران در فهرست سیاه پولشویی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تاکید کردند.

آنها در این نامه از «استیون منوچین» خواستند با استفاده از نفوذ آمریکا، در جلسه هفته آینده گروه ویژه اقدام مالی، برای قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه این گروه تلاش کند.

این دو قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی با انتقاد از مواضع دولت سابق دموکرات این کشور و توافق هسته‌ای ایران، برجام را «توافقی به شدت معیوب» خواندند. آنها همچنین از دولت باراک اوباما به دلیل کم کردن فشارهای اقتصادی و حمایت دولت پیشین از تصمیم ژوئن 2016 گروه ویژه اقدام مالی برای تعلیق ایران از لیست سیاه کشورهای پرخطر در حوزه مالی و بانکی به شدت انتقاد کردند.

رویس و پورتمن در این نامه، ناخرسندی خودشان را از تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه مذکور طی دو سال گذشته ابراز داشته و مدعی شدند ایران در این مدت به «اقدامات خطرناک خود ادامه داده است».

انتهای پیام/

مقامات آمریکایی خواهان قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF شدند

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۸ ۰۲ تير ۱۳۹۷
هر دم از این باغ بری میرسد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۱۴ ۰۲ تير ۱۳۹۷
این آمریکایی ها دیگه شورش را درآوردند ترسو ها برای حذف رغیب اقدام به چه اعمال زشتی میکنند!
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۴:۳۲ ۰۲ تير ۱۳۹۷
واقعا دلیل تمرکز و توجه و اعمال فشار دشمنان ایران در حوزه اقتصادی ، مالی و پولی چیست؟ دلیل ان اول اینکه دشمن از هر راهی برای نابودی و تضعیف و ضربه زدن ب نظام اسلامی ایران در این چندین دهه و از راه نظامی وارد شدن و با جنگ تحمیلی و اخرش شکست خوردن ، از راه فرهنگی وارد شدن و با وجود تغییراتی در فرهنگ و روش زندگی ایرانیان ک اونم ب دلیل بی توجهی و کم کاری مسؤلان مربوطه ، بازم شکست خوردن و حالا دشمن از راه اقتصادی و اعمال فشار و تحریم و تمرکز و فشار بر معشیت و اقتصاد خانواده های ایرانی برای ایجاد نارضایتی و مخالف کردن مردم به نظام و با تظاهرات و اعتراضات مردمی قصد اشوب و ناآرامی و فتنه داخلی و جنگ و درگیری داخلی و تبلیغات و اخبار نادرست و عوامل وطن فروش داخلی و خارجی ، دشمن قصد نابودی این نظام دارد. و متاسفانه وضعیت حال حاضر اقتصادی کشور و وضعیت معیشیتی مردم با وجود گرانی ، بیکاری و بدتر شدن اوضاع و گران شدن اجناس و کالاها داره کمک میکنه ب اهداف و قصد دشمنان. و خیلی تاسف بار و گریه داره ک حاصل و نتیجه این وضعیت اقتصادی خراب و گرانی و بیکاری از عمل و کار و تحریم دشمن نیست و در صد کمتری داره. و نتیجه و حاصل این وضعیت از عملکرد نامطلوب و نادرست مسؤلان و مدیران اقتصاد ی داخل کشور و خودمان هست و این هست ک خیلی ازار دهنده و تاسف بار هست. ک اگر عملکرد اقتصادی کشور درست و حساب شده و برنامه ریزی و کارسناسی شده بود ک انقد دشمنان حرف از تحریم و فشار بر اقتصاد نمی زدن. . اینکه عده ای ب دنبال منافع شخصی و پر کردن جیب و حساب شان و اشراف گری و ثروتمند شدن هستن، اختلاس ، دزدی، کارهای خلاف قانون ، و بدتر و مهم تر واردات کالاهای نمونه تولید داخل ک باعث تعطیلی و نابودی تولید کنندگان و کارخانجات داخلی شده و بیکاری هزاران هزار نفر از مردم ایران شده و ایجاد شغل برای هزاران هزار نفر اط مردم دیگر کشورهای خارجی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۲ تير ۱۳۹۷
خدا دشمنان ایران اسلامی را نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۲ تير ۱۳۹۷
آمریکا خودش در لیست سیاه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۱ تير ۱۳۹۷
من در هر شرایطی پای ایران می ایستم و از کشورم حمایت میکنم.مسئولین بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۵۰ ۰۱ تير ۱۳۹۷
بیجا کردن اینا
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۱۶:۵۰ ۰۱ تير ۱۳۹۷
برای بزانو در آوردن مردم قیور ایران هر غلطی که میخواهید انجام دهید . ملت ما باهوشترین و با استعدادترین ملت دنیا است . بخدا بازنده اصلی شمائید و ایران است که سربلند از این بازی بیرون خواهد آمد . انشا الله .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۱ تير ۱۳۹۷
نامرد تر از آمریکا وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۷ ۰۱ تير ۱۳۹۷
امریکا تورو خدا ولمون کن تو هم بیکاری.
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۴:۵۳ ۰۱ تير ۱۳۹۷
چرا چنین افرادی باید در تاثیرگذارترین نهادهای اقتصادی کشور دارای حق تصمیمگیری باشند.
مشکلات سیستماتیک اقتصادی ایران در طی سال ها که باعث عدم رشد اقتصادی کشور شده به دلیل حضور همین افراد در نهاد های تصمیم ساز هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۱ تير ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۱ تير ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۱ تير ۱۳۹۷
آمریکا ودوستانش برن به درک.
شک ندارم به نفع آمریکا وضرر ایرانه که این اقداماتو انجام میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۱ تير ۱۳۹۷
مرگ بر امریکایی های شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۱ تير ۱۳۹۷
آخرین اخبار