ترکیه نخستین جنگنده اف-۳۵ خود را تحویل گرفت

علی‌رغم مخالفت کنگره آمریکا، ترکیه روز پنجشنبه نخستین جنگنده اف-۳۵ را در مراسمی در ایالت تگزاس تحویل گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، روز پنجشنبه، ترکیه نخستین جنگنده اف-35 خود را در شهر فروت ورث ایالت تگزاس تحویل گرفت.

مقامات معاونت صنایع دفاعی ترکیه، شرکت‌های ترکیه‌ای فعال در پروژه اف-35 و نمایندگان شرکت آمریکایی لاکهید مارتین در مراسم تحویل این جنگنده به ترکیه شرکت کردند.

ترکیه از سال 1999 در پروژه اف-35 حضور داشته است؛ به طوری که چندین شرکت ترکیه‌ای قطعات نخستین جنگنده اف-35 را تولید کرده اند.

قرار است از جنگنده‌های جدید اف-35 برای نوسازی ناوگان نیروی هوایی ترکیه استفاده شود. نخستین جنگنده اف-35 ترکیه روز پنجشنبه به منظور انجام آموزش خلبانان، به پایگاه هوایی لوک در ایالت آریزونا فرستاده شد.

دومین جنگنده اف-35 در روزهای آینده به ترکیه تحویل داده خواهد شد. همچنین قرار است سومین و چهارمین جنگنده در ماه مارس 2019 به آنکارا تحویل داده شود. تا زمان پایان آموزش خلبانان ترکیه‌ای، این جنگنده‌ها در خاک آمریکا باقی خواهد ماند.

با این حال، طبق برنامه‌ریزی‌ها پنجمین و ششمین جنگنده اف-35 پس از نهایی شدن روند تولید، در نوامبر 2019 به طور مستقیم به ترکیه فرستاده خواهد شد.

ترکیه قصد دارد طی سال‌های آتی، 100 جنگنده اف-35 دریافت کند که تاکنون سفارش 30 جنگنده را تنظیم کرده است.

تحویل این جنگنده به ترکیه در حالی است که در هفته‌های گذشته، کنگره آمریکا با فروش اف-35 به آنکارا مخالفت کرده بود. روز دوشنبه، مجلس سنای آمریکا «قانون مجوز دفاع ملی» را به تصویب رساند که در آن اصلاحیه‌ای قید شده است که فروش جنگنده‌های آمریکایی اف-35 به ترکیه را به دلیل تصمیم آنکارا مبنی بر خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه، ممنوع اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
مام میخوایم ☺
Denmark
ناشناس
۰۱:۵۲ ۰۲ تير ۱۳۹۷
خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۱ تير ۱۳۹۷
عمرا بهش بدن اگرم بدن نمیذارن دست بهش بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۱ تير ۱۳۹۷
آمریکا می ترسید که با ندادن f35 ترکیه سراغ خرید از روسیه برود و این به ضرر آنها تمام می شد و مجبور شد که هواپیما های خود را تحویل ترکیه دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۱ تير ۱۳۹۷
عجب
آخرین اخبار