اقدامات تلافی‌جویانه تجاری اروپا علیه آمریکا

اتحادیه اروپا از روز جمعه ده‌ها قلم کالای تولیدی آمریکا از جمله دخانیات، پوشاک و موتورسیکلت را مشمول مالیات می‌کند.

اقدامات تلافی‌جویانه تجاری اروپا علیه آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا در واکنش به تعرفه گمرکی ۲۵ و ۱۰ درصدی که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به ترتیب بر واردات فولاد و آلومینیوم اعمال کرده است، از روز جمعه ده‌ها قلم کالای تولیدی آمریکا از جمله دخانیات، پوشاک و موتورسیکلت را مشمول مالیات می‌کند.

فهرست کالا‌های آمریکایی که اتحادیه اروپا قصد اعمال مالیات بر آن‌ها را دارد پیش از این در تاریخ ۱۸ ماه مه به سازمان جهانی ارسال شده است. این فهرست فقط شامل کالا‌هایی می‌شود که در خاک آمریکا تولید شده اند، نه کالا‌هایی که با علایم تجاری آمریکا فروخته می‌شوند و ممکن است در نقاط مختلف جهان ساخته شوند.

دونالد ترامپ به بهانه "امنیت ملی آمریکا" برخی تدابیر حمایت گرایانه تجاری را به اجرا گذاشته که با اعتراض شدید شرکای این کشور در جهان مواجه شده است. ترامپ که تقویت صنعت فولاد کشورش را یکی از بزرگترین اولویت‌های خود اعلام کرده، تعرفه‌های گمرکی ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و ۱۰ درصدی بر واردات آلومینوم در نظر گرفته و با این تصمیم اعتراضات شدید شرکای تجاری بزرگ خود از جمله اعضای گروه هفت را برانگیخته است.

به گفته تحلیلگران طرح رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه‌های سنگین گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم موجب برهم خوردن نظم تجارت جهانی و از دست رفتن شغل‌های زیادی می‌شود. صندوق بین المللی پول بار‌ها از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا هشدار داده است که هر گونه سیاست حمایت گرایانه رشد اقتصادی جهان را به خطر خواهد انداخت. گروه بیست نیز از تنش‌های اقتصادی و آثار منفی احتمالی آن بر رشد اقتصادی جهان ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است تنش‌های اقتصادی و ژئوپلتیکی از مهمترین تهدید‌هایی است که تداوم رشد اقتصادی جهان را با تردید‌های جدی مواجه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۱ تير ۱۳۹۷
اروپا و امریکا سر همدیگه کلاه میذارن به خودشونم اعتماد ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۱ تير ۱۳۹۷
اینا احساس ندارن تازه درد ما را میفهمن و رگ غیرت شون تکون خورده
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۱۷:۱۰ ۰۱ تير ۱۳۹۷
خوب شما هم اجناس امریکائی را نخرید آن وقت میبینبد که ترامپ چگونه زود به زانو خواهد افتاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۱ تير ۱۳۹۷
خب دارن به جون هم میوفتن این نامردا
آخرین اخبار