خطیب جمعه سیرجان گفت : مقام معظم رهبری بر امیدواری مردم و رفع مشکلات آنان تاکید دارند و سران سه قوه هم برای تنظیم بازار سکه، ارز و مسکن و رفع مشکلات اقتصادی مردم تصمیم قاطع واجرایی بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام سیدمحمود حسینی  امام جمعه سیرجان امروز در خطبه‌های نماز با اشاره  به شکست ائتلاف ۵ قدرت نظامی آمریکا، انگلیس، فرانسه، سعودی و امارات علیه مردم یمن و تصرف ناکام بندر الحدیده ، گفت: همه قدرت‌های جهان در برابر مقاومت ملت‌ها شکست خورده هستند وهدف این ائتلاف هم تصرف منطقه و بندر الحدیده یمن بود که به جز ظلم و کشتار مردم هیچ امتیاز و پیروزی در این تهاجم و حمله نظامی نداشتند و سردمداران آمریکا ماهیت شان ظلم و جنایت در جهان است.

حجت الاسلام سیدمحمود حسینی افزود: اقدام اسفناک دیگر ترامپ خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل بود و قبیح‌تر و زشت‌تر از این هم جداکردن بچه‌ها و فرزندان از والدین مهاجر است که به هر حال این اقدامات جنایت بارنشانه سقوط آمریکا و نابود شدنش در آتش ظلم و جنایات دارد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز عید فطر و همچنین نمایندگان مجلس پرداخت و گفت: رهبری معظم تاکید بر امیدواری مردم و رفع مشکلات آنان را دارند و سران سه قوه هم تنظیم بازار سکه، ارز و مسکن را داشته باشند و تصمیم قاطع واجرایی در رفع مشکلات اقتصادی مردم داشته باشند.

خطیب جمعه سیرجان ادامه داد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به فرمایشات رهبری نظام دقت کنند و ضمن نظارت و خدمات صادقانه از قوانین خلاف مصلحت نظام و مردم پرهیز کنند و فرمایشات معظم له را نصب العین خود قرار دهند و بدانند که مجلس خانه ملت و عصاره همه فضائل است.

امام جمعه سیرجان به مناسبت‌های مختلف هفته از جمله اول تیرماه روز اصناف اشاره کرد و گفت:: اصناف نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم، در انقلاب و دوران دفاع مقدس داشتند و امروز هم باید در تولید کالای ایرانی و دوری و مبارزه با گرانفروشی و احتکارتلاش کنند تا ملت ایران با همبستگی و اتحاد در جنگ اقتصادی علیه سلطه گران و دشمنان پیروز شود.

حجت الاسلام حسینی به مناسبت هفتم تیر وسالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب و شهادت شهید مهدی نصیری لاری از یاران صدیق انقلاب و شهید بهشتی که در حادثه هفتم تیر توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند پرداخت و گفت:: استکبارجهانی و در راس آن‌ها آمریکا از اول پیروزی انقلاب اسلامی قصد براندازی نظام اسلامی ملت ایران را داشته است که با همه توطئه‌ها طی ۴۰ سال گذشته شکست خورده و امروز هم با هوشیاری و بصیرت مردم و ادامه راه شهدای هفتم تیر دشمنان این نظام شکست خورده هستند هفته قوه قضائیه نیز یاد آور ادامه راه شهید بهشتی ویاران انقلاب است.

وی خواستار برگزاری جلسه اضطراری ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با حضور مسئولین در خصوص نظارت بیشتر بر پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهرستان شد و گفت: مبادا افراد لاابالی و مغرض بخواهند در این مکان‌های تفریحی مردم اشاعه گناه و معصیت را داشته باشند و آزادانه به خواسته خود و زیر پاگذاشتن ارزش‌های اسلامی برسند.

خطیب جمعه سیرجان در خطبه اول هم به موضوع تقوا در زندگی انسان براساس آیات قرآنی و آیه ۱۲ سوره حجرات پرداخت و قلب سلیم و پاک را نتیجه تقوا و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت عنوان کرد و گفت:: ارزش واقعی و مقام قرب الهی تقوا و پرهیزگاری است.

شهید مهدی نصیری لاری نماینده مردم لارستان فارس در مجلس شورای اسلامی بود که در ۷ تیرماه سال ۱۳۶۰ در حادثه انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی به همراه شهید بهشتی و دیگر یارانش به شهادت رسید و این شهید در سیرجان زندگی می‌کرد و چندین بار به جرم فعالیت‌های ضد رژیم ستم شاهی دستگیر شد و اولین فرماندار سیرجان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که هم اکنون نیز در گلزار شهدای سیرجان در کنار سایر یارانش آرام گرفته و آرامگاهش مورد توجه مردم این شهرستان است.

انتهای پیام/ی

ماهیت سردمداران آمریکا ظلم، کشتار و بی رحمی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار