برگزاری جشنواره شده بافی در روستای نعیم آباد زرند

جشنواره‌"شده بافی" در روستای نعیم آباد با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان،مسئولان و با مشارکت مردم در واحد بوم گردی روستای نعیم آباد زرند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین امیری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در آئین شده بافی ،با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن آداب و رسوم مردم و نقش آن در توسعه اقتصادی جامعه گفت: باید اذعان کنیم که کشور‌های متکی به صنعت نفت بدلیل تاثیرپذیری این صنعت از سیاست نمی‌توانند به یک اقتصاد رو به جلو دست یابند و راه برون رفت از مشکلات تنها توجه به توانایی‌های بومی مردم است و برگزاری جشنواره‌ها نقطه آغازی بر توانمندسازی روستائیان است .

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه  مصوبات خوبی که برای توسعه روستا‌ها در مجلس تصویب شده افزود: یکی از مهمترین راه‌ها برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توانمندسازی روستاهاست.

نماینده مردم زرند و کوهبنان به بافت بزرگترین پرچم اسپندی جهان توسط صنعتگران صنایع دستی شهرستان زرند اشاره کرد و گفت: تا مدت‌ها این پرچم در سالن اصلی همایش‌های برج میلاد در معرض بازدید عموم قرار داشت که افتخار بزرگی برای شهرستان زرند به ارمغان آورد.

حجت الاسلام گلستانی که به نمایندگی از  امام جمعه زرند در این جشنواره حضور داشت نیز با تمجید از فعالیت‌هایی که در قالب برگزاری جشنواره‌ها در جای جای شهرستان در حال برگزاری است گفت: اسلام به شادی و نشاط اجتماعی تأکید فراوان داشته و اینگونه جشنواره‌ها که با هدف معرفی جاذبه‌های مناطق مختلف و توانمندی‌های مردم برگزار می‌شود فرصت بسیار مناسبی برای رشد و توسعه می‌باشد.

حجت الاسلام گلستانی  گفت: خواص گیاه اسپند بسیار زیاد است و در این جشنواره شاهد آثار ارزشمندی در بحث شده بافی هستیم که مهمترین نتیجه آن احیای این هنر بومی ساکنان زرند است.

در آیین جشنواره "شده بافی" بیش از ۲۰۰ نوع هنر "شده بافی" توسط شهروندانی از جای جای شهرستان در معرض بازدید قرار گرفت و در پایان به ۱۰ اثر برتر به انتخاب مدیران جوایزی از طرف انجمن بشر دوستانه نعیم آباد اهدا شد.

محمداسلامی رئیس میراث فرهنگی زرند با اشاره به اینکه جشنواره "شده بافی" از جمله ۲۷ جشنواره‌ای است که در سال جاری برگزار خواهد شد گفت : این موضوع می‌تواند زرند را به اولین شهر جشنواره‌های ایران تبدیل کند.

وی گفت:تلاش داریم با ایجاد فضایی شاد و با همت مردم جاذبه‌های متنوع و متعدد شهرستان را معرفی کنیم چرا که معتقدیم رسیدن به جایگاه واقعی زرند در قطب گردشگری جنوب شرق کشور نیازمند معرفی جاذبه‌ها، احیای سنت‌ها و هنر‌های منسوخ شده و توسعه زیرساخت‌ها با حضور بخش خصوصی است.

گفتنی است شده بافی یا همان اسپندبافی هنری است که طی آن هنرمندان خوش ذوق زرندی با استفاده از دانه‌های گیاه اسپند"دشتی" اشکال زیبایی را خلق و بعنوان تزئین خانه‌ها از آن استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ی

زرند به پایتخت جشنواره ها تبدیل می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار