تدوین ۲۰ برنامه عملیاتی در طرح سازگاری با کم آبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به تشکیل کارگروه سازکار با کم‌آبی گفت: در این کارگروه ۲۰ برنامه و طرح عملیاتی در کمیته استانی بوشهر آن تدوین شده است.

تدوین ۲۰ برنامه عملیاتی در طرح سازگاری با کم آبیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به تشکیل کارگروه سازکار با کم‌آبی گفت: در این کارگروه ۲۰ برنامه و طرح عملیاتی در کمیته استانی بوشهر آن تدوین شده است.

شاپور رجایی اعتبار مورد نیاز برای عملیاتی شدن برنامه تدوینی سازگار با کم‌آبی در استان را ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود:از این میزان اعتبار ۳۸۰ میلیارد تومان از منابع عمومی، بیش از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی و ۳۰۸ میلیارد تومان از روش سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین اعتبار می‌شود.

وی گفت: بر اساس تدوین طرح سازگار با کم آبی می‌توان با ظرفیت ۱۷۲ هزار متر مکعب در روز آب را از طریق نمک‌زدایی آب دریا تولید کرد که ۴۵ درصد منابع آبی استان را تا سال ۱۴۰۴ شامل می‌شود.

رجایی میزان آب مصرفی استان را سالانه یک میلیارد و ۲۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۰۲ میلیون متر مکعب از منابع داخلی و ۹۰۰ میلیون متر مکعب از منابع سطحی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۱ درصد آب استان بوشهر در بخش کشاورزی مصرف می‌شود گفت: ۱۲ درصد در بخش آب شرب و یک درصد نیز در بخش صنعت مصرف می‌شود.

انتهای پیام/م

۲۰ برنامه و طرح عملیاتی در کمیته استانی بوشهر تدوین شده است

برچسب ها: بحران آب ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.