هیلی گزارش سازمان ملل درباره وضع فقر در آمریکا را «مضحک» خواند

نماینده آمریکا در سازمان ملل گزارش این سازمان درباره وضع فقر در کشورش را مضحک توصیف کرد و گفت این گزارش سیاسی و جانبدارانه است.

هیلی گزارش سازمان ملل از وضعیت فقر آمریکا را مضحک دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل با رد گزارش این سازمان درباره وضع فقر در آمریکا گفت برای سازمان‌های بین‌المللی مضحک است که وضع فقر در آمریکا را مورد بررسی قرار دهند.

او در نامه‌ای به برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت نوشت: برای سازمان ملل بسیار مضحک است که به بررسی وضع فقر در آمریکا بپردازد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه افزود: گزارشگران ویژه زمان و منابع سازمان ملل را هدر داده‌اند و توجه جهانی را از بدترین سوءاستفاده‌کنندگان حقوق بشر منحرف کرده‎‌اند و به جای آن بر «ثروتمندترین و آزادترین» کشور دنیا متمرکز شده‌اند.

اوایل این ماه برنی سندرز به همراه چندین نماینده دموکرات با ارسال نامه‌ای به هیلی از او خواستند تا نتایج گزارش منتشر شده از سوی گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره فقر شدید و  وضع حقوق بشر در آمریکا را به دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور ارائه دهد.


بیشتر بخوانید: هشدار سازمان ملل درباره گسترش فقر در آمریکا در پی اقدامات ترامپ


در گزارش سازمان ملل سیاست، عامل گسترش فقر در آمریکا معرفی شده است. در این گزارش آمده است: با این حال به ویژه در یک کشور ثروتمند مانند آمریکا تداوم فقر شدید یک انتخاب سیاسی از سوی سران قدرت آن کشور است. در ادامه این گزارش تاکید شده است: فقر شدید در آمریکا موضوعی است که با اراده سیاسی می‌تواند به راحتی از بین رود.

در گزارش سازمان ملل آمده است: دموکراسی آمریکایی به طور مداوم در حال تضعیف است و در آن پیشنهاداتی برای کاهش فقر در این کشور ارائه شده است. شرایط باید طوری باشد که شهروندان آمریکایی مالیات را به نفع خود تشخیص دهند و همچنین حق برخورداری از خدمات درمانی باید در آمریکا به رسمیت شناخته شود.

سندرز و دیگر نمایندگان دموکرات از دولت ترامپ خواستند تا استراتژی خود برای عمل بر اساس پیشنهادات گزارش سازمان ملل را در اختیار کنگره این کشور قرار دهد.

با این حال هیلی در پاسخ به درخواست نماینده ایالت ورمونت گزارش سازمان ملل را مورد انتقاد قرار داد و آن را گزارشی گمراه‌کننده و با انگیزه‌های سیاسی خواند.

هیلی در پاسخ سندرز نوشت: گزارش سازمان ملل به شدت، پیشرفت صورت گرفته در آمریکا برای حل مسئله فقر را به نحوی اشتباه بیان کرده و تعمدا در گزارش جانبدارانه خود از حقایق و ارقام گمراه‌کننده استفاده کرده است. مشکلی وجود ندارد که فقر در آمریکا به عنوان یک نگرانی جدی مطرح شود اما این نفع هیچکس نیست که به نادرستی علل و میزان گستردگی آن بیان شود.

سندرز نیز به سرعت در واکنش به اظهارات هیلی گفت: به عقیده من این کاملا درست است که سازمان ملل گزارشی از وضع فقر آمریکا منتشر کند. من امیدوارم که شما نیز موافق این موضوع باشید که در این کشور سه نفر سرشناس بیش از نیمی از ثروت این کشور را در اختیار دارند و ما باید خیلی بهتر از این عمل کنیم. سندرز تاکید کرد که در این خصوص مایل به گفتگو با هیلی در زمان حضور او در نیویورک است.

انتهای پیام/

واکنش هیلی به گزارش سازمان ملل درباره فقر در آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار