کم آبی و بیکاری دو مشکل اساسی در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مسئله کم آبی و بیکاری دو مشکل اساسی در این استان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در دیدار با مدیران و کارکنان اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته جهادکشاورزی افزود: مسئله کم آبی و بیکاری دو مشکل اساسی این استان است که مدیریت صحیح و جهادی را می‌طلبد.

وی با اشاره به سهم آب بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری از رودخانه زاینده رود اضافه کرد: مدیریت کمی و کیفی آب نیز بر عهده این استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، معضل بیکاری را معلول بی توجهی به ظرفیت‌های موجود بیان کرد و گفت: در استانی که تولیدات کشاورزی، دامپروری و شیلات آن، رتبه‌های نخست تا میانی کشور را دارد نباید نرخ بیکاری در آن افزایش داشته باشد.

عباسی همچنین با اشاره به بدعهدی آمریکا در موضوع برجام و بازگشت تحریم ها ادامه داد: اگر چه دشمن بوسیله تحریم‌ها درصدد تضعیف ایران است، اما با توجه بیشتر به ظرفیت‌ها و مدیریت منابع در حوزه‌های مختلف می‌توان از این عرصه عبور کرد.

وی، تمرکز بر بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری را راهکار رفع مشکل بیکاری در استان دانست و افزود: هماهنگی و هم افزایی مدیران این سه بخش و مدیران بانک‌ها در این زمینه موثر است.

عباسی، فضای کنونی کشور را مشابه دوران دفاع مقدس بیان و اضافه کرد: همان طور که در آن دوران با کار و جهاد شبانه روزی توانستیم در پیروز میدان نبرد باشیم، امروز نیز با هوشیاری و تلاش دو چندان در جبهه دیگری از نبرد با دشمن، می‌توان به پیروزی رسید.

۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهادسازندگی به فرمان امام خمینی (ره) به عنوان «روز جهادکشاورزی» و ۲۱ تا ۲۷ خرداد نیز به عنوان «هفته جهادکشاورزی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ن

کم آبی و بیکاری نیازمند مدیریت صحیح و جهادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار