سندرز افکار ترامپ را مستبدانه خواند

سناتور برجسته آمریکایی با اشاره به سیاست ضدمهاجرتی واشنگتن، طرز فکر رئیس‌جمهور آمریکا را مستبدانه توصیف کرد.

سندرز افکار ترامپ را مستبدانه خواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به نوعی اقدام مستبدانه تشبیه کرد.

انتقاد سندرز در حالی صورت گرفت که به دنبال افزایش فشارها و انتقادات ترامپ اقدامات دولتش در خصوص جداسازی کودکان مهاجر از والدین خود در مرزهای این کشور را متوقف کرد.

سندرز در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد: شما رئیس جمهوری دارید که به میلیاردرهای این کشور -که به دنبال متوقف کردن برنامه‌هایی هستند که کارگران به شدت به آن نیاز دارند- معافیت مالیاتی اعطا می‌کند. او همانند یک فرد مستبد فکر می‌کند که بدان معناست که خشم شما در مقابل مهاجران برانگیخته شود و در قبال آن کودکان کوچک سخت و جدی برخورد کنید.

سندرز، که احتمال می‌رود نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات سال 2020 آمریکا باشد، اعلام کرد او او مطمئن نیست که ترامپ از موضوع جداسازی اعضای خانواده‌ها به عنوان بخشی از مذاکرات برای تأمین بودجه بیشتر برای دیوارهای مرزی استفاده کند.

این سناتور ایالت ورمونت به سی ان ان گفت: واضح است که از نظر ترامپ دیدگاه سیاسی و نیز دیدگاه ضد مهاجرتی او به لحاظ سیاسی به نفع او است. هر چند من اینطور فکر نمی‌کنم با این حال این منطق ترامپ است.

دولت آمریکا در ماه آوریل سیاست مهاجرتی «تحمل صفر» را ارائه کرد که بر اساس آن نهادهای فدرال به طور جدی مهاجرانی را به طور غیرقانونی از مرز مشترک این کشور با مکزیک عبور کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهند. بدین ترتیب  طی هفته‌های اخیر نیروهای پلیس آمریکا هزاران کودک مهاجر را از والدین خود در مرزهای این کشور جدا کردند. این اقدام دولت ترامپ اعتراضات گسترده‌ای را از سوی هر دو حزب سیاسی این کشور و نیز سران بین‌المللی در پی داشت. اقدام ضدمهاجرتی ترامپ از سوی معترضان اقدامی ظالمانه و غیرانسانی نامیده شد.

روز چهارشنبه و به دنبال بالا گرفتن اعتراضات، رئیس جمهور آمریکا در یک عقب‌نشینی، دستوری اجرایی را به امضاء رساند که براساس آن به خانواده‌ها اجازه زندانی شدن در کنار هم را می‌داد. 

انتهای پیام/

انتقاد دوباره سندرز از ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار