استاندار اردبیل؛

2 هزار فرصت شغلی جدید در استان اردبیل ایجاد می شود

استاندار اردبیل گفت: با اجرای طرح کارآموزی حداقل 2 هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل افزود: برای اجرای راه آهن اردبیل - میانه 1250 میلیارد تومان نیاز است که 750 میلیارد تومان آن با رایزنی های انجام شده با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ازطریق فاینانس داخلی تامین شد و 500 میلیارد تومان نیز در قالب بودجه های سنواتی تامین خواهد شد و اجرای این طرح در مدت زمان سه سال به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه گردشگری زمستانی اشاره و بیان کرد: علاوه بر پیست اسکی آلوارس که طرح توسعه آن توسط بخش خصوصی در حال اجراست سه طرح پیست اسکی آلوارس 2 ، شابیل لاهرود و اندبیل خلخال تا تابستان سال آینده افتتاح خواهد شد تا شاهد رونق بیشتر گردشگری در استان اردبیل باشیم.

استاندار اردبیل همچنین به امضای تفاهم نامه همکاری با مراکز علمی ترکیه برای توسعه پزشکی آب درمانی در اردبیل اشاره کرد و افزود: دوره های آموزشی تخصصی هیدروتراپی با حضور اساتید بین المللی در استان برگزار خواهد شد.

بهنام جو تاکید کرد: با رونق گردشگری زمستانی شاهد ایجاد ظرفیت های قابل توجه اشتغال در استان خواهیم بود.

وی به ظرفیت بخش اصناف در ایجاد فرصت های شغلی اشاره و تصریح کرد: تسهیلات ارزان قیمت برای راه اندازی و توسعه واحدهای تولیدی صنفی در اختیار اصناف قرار خواهد گرفت تا زمینه ایجاد اشتغال بیشتر فراهم شود.

بهنام جو اظهار داشت: طرح کارآموزی بعنوان یکی از الگوهای موفق در رفع بیکاری بسیار مهم است و ایجاد دست کم 2 هزار شغل از طریق این طرح در بخش صنفی پیش بینی شده که جزییات آن بزودی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: انتظار می رود اصناف نیز طرح ها و پیشنهادهای خود را در راستای پیشرفت وتوان صنوف ارائه کنند تا ماهم بتوانیم حمایت های لازم را دراین خصوص انجام دهیم.

انتهای پیام/ح

اجرای راه آهن اردبیل - میانه 1250 میلیارد تومان نیاز است

برچسب ها: گردشگری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.