معاون سازمان مشارکتهای اجتماعی کشوردر اراک؛

برنامه های عملیاتی خوبی برای سمن ها در نظر گرفته شده

معاون سازمان مشارکتهای اجتماعی کشور در اراک گفت: برنامه های عملیاتی خوبی برای سمن ها در نظر گرفته شدهاست.

اکبری معاون سازمان مشارکت‌های اجتماعی کشور در اراک در حاشیه جلسه کارگروه ثمن‌ها که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه تخصصی تشکل‌های مردم نهاد در استانداری مرکزی برگزار شد درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: برنامه‌های خوبی به لحاظ عملیاتی برای سمن‌ها در نظر گرفته شده است.

اکبری افزود: باید به این سازمان‌ها میدان داده شود دولت هم در کنار این سازمان‌ها از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: توسعه پایدار در کشور از رهگذر سازمان‌های مردم نهاد می‌گذرد و باید به این امر توجه نشان داد تا شاهد گامی موثر در جهت رشد و شکوفایی جامعه باشیم

معاون سازمان مشارکت‌های اجتماعی کشور ادامه داد: استان مرکزی جزء استان‌های فعال از نظر فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در کشور است.

وی بیان کرد: حضور و فعالیت ثمن‌ها در تصمیم سازی‌های کشور حائز اهمیت است و تکیه نظام بر حوزه اجتماعی و البته به صورت قانونمند و سازمان یافته دارای اهمیت است.

سازمان مردم نهاد به اعتماد سازی در بین مردم توجه ویژه کنند

حقیقی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت:اولین نکته‌ای که سازمان مردم نهاد باید به آن توجه داشته باشد اعتماد سازی در بین مردم است چرا که این سازمان در همه گوشه و کنار این کشور بدون هیچ ادعایی مشغول به فعالیت است.

حقیقی با اشاره به اینکه ۹۶ درصد از ثمن‌ها کار داوطلبانه انجام می‌دهند افزود: ۸۹ درصد از سازمان‌های مردم نهاد زیر ۱۰ سال فعالیت دارند و باید برای کیفی سازی این ثمن‌ها اقدامی اساسی صورت گیرد.

وی فعالیت ثمن‌ها در امر بهداشت و درمان را امری ضروری دانست و اضافه کرد: همه افراد جامعه باید بر اساس استاندارد غذایی زندگی کنند و از امنیت غذایی برخوردار باشند تا شاهد سلامتی افراد در جامعه باشیم

فعالیت ۳۷۱ سمن در استان مرکزی

فتح آبادی مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی هم در این جلسه گفت: در استان مرکزی ۳۷۱ سمن داریم که تعداد ۷۱ درصد آن‌ها فعال میباشند و مابقی به صورت نیمه فعال میباشد که بیشترین سمن‌ها در شهرستان اراک و کمترین آن‌ها درشهرستان فراهان فعالیت دارند.

فتح آبادی افزود: ۱۲ درصد از جمعیت استان مرکزی معادل ۱۰۰ هزار نفر زیر پوشش سازمان‌های مردم نهاد هستند.

برنامه های عملیاتی خوبی برای سمن ها در نظر گرفته شده

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.