افغانستان خواستار ایجاد سفارت جمهوری آذربایجان در کابل شد

معاون وزیر امور خارجه افغانستان با تاکید بر ضرورت راه اندازی سفارت جمهوری آذربایجان در کابل گفت: وجود نمایندگان دولت باکو در کابل برای توسعه روابط دو کشور حائز اهمیت است.

افغانستان خواستار ایجاد سفارت جمهوری آذربایجان در کابل شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  معاون وزیر امور خارجه افغانستان با تاکید بر ضرورت راه اندازی سفارت جمهوری آذربایجان در کابل گفت: وجود نمایندگان دولت باکو در کابل برای توسعه روابط دو کشور حائز اهمیت است.

«نصیر احمد اندیشه»، معاون وزیر امور خارجه افغانستان که برای دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده است ضمن ابراز رضایت از سطح روابط جمهوری آذربایجان و افغانستان گفت: با استفاده از ظرفیت های موجود می توان به گسترش بیشتر همکاری ها نایل شد.

وی جمهوری آذربایجان را از شرکای مهم افغانستان دانست و گفت: هر ماه چند هیات بلند پایه از افغانستان به باکو سفر می کنند.

معاون وزیر امور خارجه افغانستان، همکاری برای توسعه دالان های حمل و نقل را از محور های اصلی مذاکرات دو کشور عنوان کرد و افزود: این دالان ها از افغانستان آغاز شده و از طریق ترکمنستان، جمهوری آذربایجان ، گرجستان و ترکیه به اروپا وصل می شوند

به نوشته ایرنا، نصیر احمد اندیشه با اشاره به همکاری های باکو و کابل در حوزه های علمی و فرهنگی گفت: در حال حاضر گروهی از دانشجویان افغانستانی در قالب برنامه کمک های مالی دانشجویی در دانشگاه دیپلماتیک جمهوری آذربایجان تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.