معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری :

فعالیت33 هزار دانش آموخته دانشگاه‌ها در مراکز رشد

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز 33 هزار نفر اشتغال نیروهایی داریم که عمدتاً دانش آموخته دانشگاه‌ها هستند و در مراکز رشد فعالیت دارند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود برومند امروز در آیین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و فعلی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: سال 62 بعد از انقلاب دانشگاه‌ها بازگشایی شد و در آن سال‌ها همه به دنبال تربیت پزشک و مهندس بودیم.

وی افزود: بنابراین همه ساختارها برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی شد که موفق شدیم و امروز باید از این روند بکاهیم و فعالیت دیگری انجام دهیم.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که پس از انقلاب مباحث تحصیلات تکمیلی مطرح شد که در دهه 70 آثار خود را در مستندات علمی کشور نشان داد، افزود: در این سال‌ها موفق به انجام 48 هزار پژوهش علمی در سطح جهانی شدیم.

وی خاطرنشان کرد: این موفقیت اعتبار علمی برای ایران به همراه داشت و موجب رتبه 16 ایران در بین کشورهای جهان شد؛ دهه 70 مباحث توسعه فناوری در کشور مطرح شد.

برومند اذعان داشت: در سال های 85 به بعد فناوران رو به فزونی گذاشتند و از سال‌های 88 به بعد 90 کارآفرینی شکل گسترده‌ای پیدا کرد و امروز 33 هزار نفر اشتغال نیروهایی داریم که عمدتاً دانش آموخته دانشگاه‌ها هستند و در مراکز رشد فعالیت دارند.

وی با بیان این که موضوع کارآفرینی و نوآوری موضوع اصلی کشور است، تصریح کرد: امروز به جایی رسیدیم که میزان تولید اشتغال به فناوری بستگی دارد و هرچه گستردگی آن بیشتر باشد اشتغال هم بیشتر است، همه کسانی که در این حوزه دستی بر آتش دارند در حال تحلیل مسائل هستند تا به راهکار واحدی برسند.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نقش مهمی دارد چراکه از قدیمی‌های این نوع فعالیت در کشور است، یادآور شد: گستردگی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از همه پارک‌های علمی و فناوری کشور بزرگ‌تر است و از همین رو وظیفه بزرگ‌تری هم دارد و باید خط‌شکنی کند.

وی ادامه داد: شهرک علمی و تحقیقاتی در حال تیم‌سازی است و آن را بزرگ‌تر می‌کند، شهرک علمی و تحقیقاتی باید به همه نشان دهد که راه درستی را رفته است، ارتباط خوب دانشگاه صنعتی و شهرک علمی و تحقیقاتی را باید به همه نشان داد.

برومند اضافه کرد: از ویژگی‌های خوب این شهرک این است که ساعت کاری خاصی ندارد و هر زمان افرادی در حال تلاش و کار در این مجموعه هستند.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم تکریم و معارفه رؤسای پیشین و فعلی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار