رییس دانشگاه کاشان:

راه اندازی رسمی پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی در کاشان

راه اندازی پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی بصورت رسمی به امضای معاون رئیس جمهور، وزیر علوم و استاندار اصفهان رسید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس دانشگاه کاشان، با اشاره به امضای راه اندازی رسمی پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر علوم ،تحقیقات و فن آوری و استاندار اصفهان توسط معاون پژوهشی وزارت عتف، رئیس دانشگاه کاشان، معاون استاندار و فرماندار کاشان و رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: سند پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی با حضور دکتر نوبخت معاون محترم رئیس جمهور، دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری، دکتر مهرعلیزاده استاندار اصفهان به امضا رسید.

عباس زراعت، تاسیس پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی با پذیرش اولین شرکت دانشگاهی به مدیریت همکار دانشکده مهندسی  دکتر مزدیان فر  و آقای رضایی بعنوان اولین شرکت این پارک افزود:دستگاه جداسازی آب از نفت محصول این شرکت می باشد که محصول رساله دکتری دانشجوی دکتری کاوه رضایی است و در حال حاضر در منطقه نفتی خارک نصب و به بهره برداری رسیده است.

وی، سخن دکترنوبخت در مورد راه اندازی پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی که این اقدام را نه یک انتخاب بلکه الزام برای کشور دانست یادآورشد و گفت:وی خطاب به دکتر گرایی نژاد مدیر بخش آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه حمایت جدی از این برنامه‌  و تخصیص  اعتبارات مناسب به آن  با استفاده از ظرفیت های قانون بودجه ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ را دستور داد.

به گفته وی، قول های مساعد برای اخذ ردیف بودجه مستقل پارک نیز در سال جاری داده شده است.

دکتر زراعت بیان داشت: قرار است پارک علم و فن آوری اوایل تابستان امسال با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پردیس خواهران دانشگاه موقتا راه اندازی شود و تا مدت حداکثر سه سال ساختمان های پارک در سایت دانشگاه احداث شود.

شایان ذکر است با تصویب هیات امنای دانشگاه حدود سی هکتار زمین حدفاصل دانشگاه و شهرک صنعتی راوند به صورت اجاره دراز مدت در اختیار پارک قرار می گیرد تا این محل نقطه اتصالی میان دانشگاه و صنعت باشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.