معاون هماهنگ کننده انتظامی سیستان و بلوچستان:

۴۶ درصد جانباختگان حوادث رانندگی بعد از خارج شدن از صحنه تصادف هستند

معاون هماهنگ کننده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶ درصد جانباختگان حوادث رانندگی خارج از صحنه تصادف اتفاق می‌افتد که نقش اورژانس در کاهش تصادفات و جانباختگان و پیشگیری از تلفات بسیار تاثیرگذار باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامرضا جعفری معاون هماهنگ کننده انتظامی سیستان و بلوچستان در جلسه تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات با تشکر و قدردانی از اقدامات انجام شده در مرکز فوریت‌های پزشکی استان و همکاری و تعامل مناسبی که سایر دستگاه‌های دخیل در امر ترافیک با فرماندهی انتظامی استان دارند، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی در سال ۹۷ بحث کاهش تصادفات بوده که این امر منجر به تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات و راه اندازی آن در استان‌ها با استفاده از تمام ظرفیت‌های درون و برون سازمانی می‌شود.

جعفری با تاکید به اقدامات ایجابی دستگاه‌های مسئول و ایجاد بستر‌های مناسب ترافیکی، گفت: ۴۶ درصد جانباختگان حوادث رانندگی خارج از صحنه تصادف اتفاق می‌افتد که نقش اورژانس در کاهش تصادفات و جانباختگان و پیشگیری از تلفات بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به نقش ائمه جماعات در امر آموزش مردم و استفاده از ظرفیت مساجد در روستاه ها، تصریح کرد: آموزش و به تصویر کشیدن تصادفات برای مردم، فرهنگ سازی و توزیع بروشور‌های ترافیکی نقش بسزایی در کاهش تصادفات داشته است.

رئیس ستاد انتظامی سیستان و بلوچستان به حضور گسترده پلیس و دیگر سازمان‌های درگیر در معابر و محور‌های مواصلاتی خصوصا شب‌ها اشاره و گفت: استفاده از چراغ گردان روشن، اقدامات فرهنگی، تبلیغی، هشداری، استفاده از تمام ظرفیت‌های صدا و سیما و همچنین پیگیری رفع نقاط حادثه خیز برای پیشگیری از وقوع تصادفات الزامی و مهم می‌باشد.

جعفری بیان داشت: با توجه به امنیت مناسب و پایدار در استان، در خصوص کاهش وقوع تصادفات و جان باختگان و مصدومان حوادث رانندگی ضرورت اهتمام و جهادی کارکردن همه دستگاه‌های مرتبط استانی لازم و ضروری می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت قانونی برای مسئول سازی دستگاه‌های مرتبط، برنامه ریزی برای کاهش تصادفات و طرح در شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه از اولویت‌های اقدام در قرارگاه کاهش تصادفات است.

انتهای پیام/ع

۴۶ درصد جانباختگان حوادث رانندگی خارج از صحنه تصادف اتفاق می‌افتد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار