مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان؛

ثبت اطلاعات و فعالیت‌های ۶۷۰ مبلغ در سامانه سجام

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: تاکنون اطلاعات و فعالیت‌های ۶۷۰ مبلغ در سامانه سجام ثبت شده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگوباخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس  گفت: یک هزار و ۲۳۰ مبلغ و مبلغه در استان هرمزگان فعالیت تبلیغی دارند که تاکنون اطلاعات و فعالیت‌های ۶۷۰ مبلغ در سامانه سجام ثبت شده است.

وی افزود:از مجموع تعداد یک هزار و ۲۳۰ مبلغ و مبلغه، ۱۰۹ روحانی مستقر، ۱۵۰ روحانی طرح هجرت و ۳۰۰ مبلغه تحت پوشش این اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان فعالیت تبلیغی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان این که ۷۳ روستای بالای ۲۰۰ خانوار استان نیازمند احداث خانه عالم است، گفت: سالانه مجوز احداث ۱۰ باب خانه عالم صادر می‌شود که اندک است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد با اشاره به وجه تمایز روحانیون مستقر و طرح هجرت افزود: حق‌الزحمه روحانیون مستقر توسط اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان پرداخت می‌شود، اما روحانیون طرح هجرت در خانه‌های عالم احداث شده توسط تبلیغات اسلامی استقرار یافته و حقوق خود را از حوزه علمیه دریافت می‌کنند.

انصاری‌راد از اعزام سالانه سه‌هزار و ۵۰۰ مبلغ به استان هرمزگان خبر داد و گفت: این تعداد از مبلغان از ابتدای فروردین تا پایان اسفندماه در مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی به نقاط مختلف شهری و روستایی استان هرمزگان اعزام می‌شوند که علاوه بر فعال نگه‌داشتن مساجد، بیان فضائل اخلاقی و تربیتی و جذب جوانان و نوجوانان و همچنین رفع اختلافات مردمی و بیان احکام و مسائل شرعی، تاثیر فراوانی بر کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند.

وی از تشکل‌های دینی مشتمل بر هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی مساجد، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) و انجمن‌های اسلامی به عنوان دیگر زیرمجموعه‌های تبلیغات اسلامی هرمزگان نام برد و گفت: یک‌هزار و ۶۱۴ هیات مذهبی در مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی فعالیت دارند که اطلاعات تمامی این هیئات در سامانه طوبی ثبت شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین از ثبت اطلاعات دوهزار و ۵۵ مداح و ذاکر اهل بیت (ع)، ۷۵ کانون فرهنگی تبلیغی مساجد و ۲۷ انجمن اسلامی در سامانه طوبی خبر داد.

انتهای پیام/ف

ثبت اطلاعات بیش از ۲ هزار مداح در سامانه طوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.