لزوم تشکیل هیات های اندیشه ورز از سوی قضات باتجربه

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان تشکیل هیات‌های اندیشه ورز از سوی قضات باتجربه و پژوهش محوری برای اتخاذ نقشه راه و استفاده از تجارب را برای کاهش روند دادرسی به پرونده‌های قضایی ضروری دانست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمان با حضور در شعب دادگستری شهر کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی، هفته قوه قضائیه را به مسئولان وکارکنان دستگاه قضائی تبریک گفتند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در نشست صمیمانه با موحد، رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضائی استان اظهار داشت:طبق گزارشات ودیدار امروز انصافا خدمت، سلامت، قاطعیت، شجاعت و عدالت مناسب دادگستری کرمان قابل ملاحضه است وامیدواریم دستگاه قضائی با برنامه ریزی بتواند ماموریت‌های خود را به سرانجام برساند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به حجم بالای مراجعه مردم به محاکم قضایی استان و تشکیل پرونده‌های متعدد در این محاکم تلاش دستگاه‌های فرهنگی را برای کاهش این مراجعات خواستار شد.

امام جمعه کرمان تشکیل هیات‌های اندیشه ورز از سوی قضات باتجربه و پژوهش محوری برای اتخاذ نقشه راه و استفاده از تجارب را برای کاهش روند دادرسی به پرونده‌های قضایی ضروری دانست و تصریح کرد:دستگاه قضایی استان با داشتن قضات برجسته و با تجربه تا کنون نقش ارزشمند خود را برای رسیدگی به پرونده‌های مختلف به نحو مطلوب ایفا کرده است.

رئیس کل داد گستری استان هم در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در مجموعه قضایی استان گفت: داد گستری کل استان کرمان تا کنون تلاش کرده به پرونده‌های تشکیل شده در محاکم مختلف در کوتاهترین زمان رسیدگی کند.

موحد از لزوم بازنگری در برخی قوانین از جمله معاملات ،اسناد عادی و نظام حقوقی خبر داد و افزود:تو جه به بنیان خانواده و حفظ این بنیان نیز نیاز به بازنگری دارد.

رئیس کل داد گستری همچنین با ارائه آماری از پرونده‌های ارجاعی به داد گستری استان همکاری برای تامین فضای مورد نیاز برای ادارات دادگستری در شهرستان‌ها را خواستار شد.

 نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمان در دیدار ۹۰ دقیقه‌ای از نزدیک با قضات، کارکنان اداری دیدار ودر جریان روند رسیدگی به پرونده‌ها در شعب مختلف از جمله دادگاه انقلاب، شورای حل اختلاف ویژه تصادفات، مجتمع سرقت، دادگاه اصل ۴۹، شعبه بازپرسی ویژه قتل، دادگاه ویژه اطفال و نوجوانان، معاونت‌های ارجاع، اظهارنظر و اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب کرمان، محاکم کیفری دو و یک، دادگاه‌های حقوقی وخانواده و محاکم تجدید نظر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ی

دیدار امام جمعه کرمان با مسئولان دادگستری کرمان

برچسب ها: نمازجمعه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار