انفجار خونین در گردهمایی طرفداران نخست وزیر اتیوپی + فیلم

­انفجار بمب در محل گردهمایی طرفداران نخست وزیر اتیوپی باعث مرگ یک نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حمله به گردهمایی طرفداران نخست وزیر اتیوپی در میدان «مسکل» آدیس آبابا، پایتخت این کشور دست کم یک نفر کشته شد و ۱۵۳ نفر دیگر زخمی شدند. حال ۱۰ نفر از زخمی‌ها وخیم توصیف شده است.

پزشکانی که در گردهمایی طرفداران نخست وزیر اتیوپی شرکت کرده بودند، پس از وقوع انفجار بلافاصله به بیمارستان‌ها بازگشتند تا به درمان مجروحان و آسیب دیدگان کمک کنند.

اتیوپی دومین کشور پر جمعیت قاره آفریقا است.

به نظر می‌رسد نخست وزیر اتیوپی هدف اصلی این حمله بوده است. تصاویر غیرحرفه‌ای خودرویی را نشان می‌دهند که آتش گرفته است.

دفتر نخست وزیری اتیوپی اعلام کرد فرد ناشناسی اقدام به پرتاب نارنجک به سوی جایگاه سخنرانی نخست وزیر در این گردهمایی کرده است.

آبی احمد نخست وزیر اتیوپی روز شنبه ۲۳ ژوئن (۲ تیر) بعد از این انفجار گفت که این حمله «به خوبی سازمان دهی» شده بود و هدف آن، از بین بردن اتحاد در این کشور بوده است.

نخست وزیر اتیوپی آسیبی ندیده و پلیس تحقیقات خود را آغاز کرده است.

ده‌ها نفر بامداد شنبه در آدیس آبابا در حمایت از آبی احمد که از آوریل امسال نخست وزیری اتیوپی را به دست گرفته تجمع کردند. در چند شهر دیگر اتیوپی نیز گردهمایی‌هایی در حمایت از نخست وزیر اصلاح طلب این کشور برگزار شده بود.

از شروع نخست وزیری او اصلاحات متعددی در این کشور واقع در شاخ آفریقا انجام شده است.

آبی احمد که برنامه‌ای برای اصلاحات در کشور دارد اعلام کرده است، صد‌ها زندانی را آزاد می‌کند و تلاش خواهد کرد با مخالفان وارد گفتگو شود.

وی همچنین اعلام کرده که با اریتره، همسایه این کشور نیز به مذاکرات صلح خواهد پرداخت. سفیر اریتره در ژاپن نیز در حساب توییتری خود این حمله تروریستی را محکوم کرده است.

توافق صلح با اریتره بر سر تعیین مرز‌های بین دو کشور با وجود این که در سال ۲۰۰۰ به امضا رسید تا کنون اجرایی نشده است.

انتهای پیام/

زخمی شدن ده‌ها نفر در انفجار آدیس آبابا + فیلم

 

برچسب ها: دانلود فیلم ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار