امسال صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره پوشاک و لباس اقوام در خاش

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش از برگزاری جشنواره پوشاک و لباس اقوام دراین شهرستان خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، تیمور کرد زابلی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش از برگزاری جشنواره پوشاک و لباس اقوام خبر داد و گفت: این جشنواره با اهداف معرفی توانایی سوزن‌دوزی شهرستان به ویژه در بخش ایرندگان، معرفی مد و لباس استان و بازگشت به فرهنگ اصیل و پوشش اسلامی، برگزار می‌شود.

تیمور کرد زابلی اظهار داشت: به مناسبت‌های مختلف در سطح شهرستان و بخش‌های تابعه برگزاری ویژه برنامه‌های متنوعی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این ویژه برنامه‌ها توسعه شاخص‌های فرهنگی و هنری در جامعه و خانواده‌ها است.

کرد زابلی تصریح کرد: ویژه برنامه‌های مختلفی شامل هفته فرهنگی، روز خبرنگار، جشن هفته کتاب، کارگاه شعر و داستان، هفته دفاع مقدس، مراسمات دهه فجر، نشست با اصحاب فرهنگ و هنر، جشن قربان تا غدیر، جشن دهه کرامت، نشست هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر، جشن هفته دولت در دستور کار است.

وی ادامه داد: برای برگزاری جشنواره لیکو (شعر شفاهی قوم بلوچ)، جلسه‌ی شورای فرهنگ عمومی، طرح اوقات فراغت تابستانی، بزرگداشت روز قلم، همایش عفاف و حجاب، شب شعرعاشورایی، ویژه برنامه فرهنگی خانواده شاد، مسابقه و نمایشگاه عکس نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

این مسئول همچنین از برگزاری جشنواره "پوشاک و لباس اقوام"خبر داد و گفت: این جشنواره با اهداف معرفی توانایی سوزندوزی شهرستان بلاخص بخش ایرندگان، معرفی مد و لباس استان، بازگشت به فرهنگ اصیل و پوشش اسلامی، جلوه‌های ویژه بصری و هنری در نوع سوزندوزی منطقه، تجلیل از هنرمندان و پیشکسوات پیشرو در این زمینه و کشف استعداد‌های برتر برگزار می‌شود.

کرد زابلی یاد آور شد: بخشی دیگر از ویژه برنامه‌ها جهت تاکید و اخذ مجوز برگزاری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه شده اند و پس از تائید شکل اجرایی بخود خواهند گرفت.

انتهای پیام/ع

برگزاری جشنواره پوشاک و  اقوام در خاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار