عدم شناخت شیوه دعوت به فریضه نماز مهمترین معضل در حوزه نماز

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه نماز محور وحدت است گفت: وظیفه ما دعوت دیگران به نماز است، کمااینکه مهمترین معضل در این حوزه، عدم شناخت دعوت به نماز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمود مظفر، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر ضرورت هم‌اندیشی وضعیت بهتر اقامه نماز به توصیه حجت‌الاسلام قرائتی اشاره کرد و گفت: تا زمانی‌که کار واجب است کار مستحب را در اولویت نگذاشته و باید موانع نماز را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: بحث نماز به صورت خاص جبهه‌های گروهی نباشد، زیرا نماز محور وحدت است و باید تلاش کرد تا موانع آن را برطرف کرده و پرچم نماز را بالا نگه داشت.

مظفر با ذکر این مطلب که نماز برای همه است همه یک وظیفه در قبال نماز داریم، خاطرنشان کرد: با همکاری ستاد اقامه هزاران کتاب در مورد نماز نوشته شده و نمازخانه‌های ادارات و بین‌راهی به دست مردم و مسئولان شکل گرفته است.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که همه مردم ما به نماز اعتقاد دارند، عنوان کرد: آن‌چه خداوند از ما خواسته اقامه نماز است، این در حالی است که در پژوهش‌های زیادی که صورت گرفته آن‌چه در جامعه اتفاق می‌افتد کاهل نمازی است.

وی به حضور کم‌رنگ جوانان و نوجوانان در نماز جماعت اشاره و با ذکر این مطلب که برخی جلسات ادارات با نماز تداخل دارد بر ضرورت اقامه نماز اول وقت تاکید کرد و افزود: وظیفه ما دعوت دیگران به نماز است، کمااینکه مهمترین معضل در حوزه نماز، عدم شناخت دعوت به نماز است.

مظفر با ذکر این مطلب که فرد اهل نماز رفتار خوبی دارد بر آموزش نماز از سنین پایین تاکید کرد و افزود: تشویق و ترغیب جوانان، فوق‌العاده آنان را به نماز ترغیب می‌کند.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با ذکر این مطلب که تا زوایای نماز روشن نشود نمی‌توان توقع اقامه نماز تاثیرگذار داشت بر تبلیغ انجام فعالیت‌های اقامه نماز تاکید کرد و افزود: همانطور که به اتاق مدیران رسیدگی می‌شود به نمازخانه‌ها در ادارات هم توجه شود.

وی بر ضرورت تشویق و تعمیق نماز تاکید کرد و ادامه داد: حاج‌آقا درویش‌پور از بزرگان اقامه نماز هستند که به پیشنهاد خود این مسئولیت را تحویل دادند.

مظفر به فعالیت پنج ساله مرکز تخصصی نماز در قم اشاره کرد و افزود: حاج‌آقا چراغی از اساتید مرکز تخصصی نماز به‌عنوان مسئول ستاد اقامه نماز لرستان منصوب شده است.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که نماز باید بتواند روحیه ما را در برابر استکبار تقویت کند، اضافه کرد: این نماز بود که موجب شد مردم در مقابل طاغوت بمانند.

وی محافظ قرآن بودن را موجب نزدیکی انسان به خدا دانست و با بیان این‌که کار‌ها باید با نماز تنظیم شود، افزود: در مجموعه بهزیستی طی دو سال گذشته راهکار‌های آموزش نماز مربیان مهد کودک انجام می‌شود، این در حالی است که در بیمارستان‌ها پرستار‌ها را آموزش دادیم.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: یکی‌از پزشکان پایان‌نامه خود را به اقامه در نماز بیماران در بیماران در بیمارستان‌ها اختصاص داده بود که بازخورد خوبی به‌دنبال داشته است.

انتهای پیام/م

مهمترین معضل در حوزه نماز، عدم شناخت شیوه دعوت به این فریضه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار