افتتاح جاده دسترسی به محل دفن زباله سراوان رشت

جاده دسترسی به محل دفن زباله سراوان رشت امروز به طول هزارو ۲۵۰ متر به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مسعود نصرتی شهردار رشت امروز در آیین افتتاح پروژه بهسازی، تثبیت بستر و آسفالت جاده دسترسی به محل دفن زباله سراوان رشت گفت: برای اجرای این پروژه عمرانی که در مدت ۳ ماه به صورت کار شبانه روزی انجام شد، بیش از ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم جاده مسیر دسترسی به محل دفن زباله سراوان نیز در حال اجرا است افزود: برای تصفیه خانه شیرابه نیز با پیمانکار مذاکره شده و به زودی قرار داد همکاری منعقد می‌شود.

شهردار رشت همچنین با اشاره به اختصاص ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی دستگاه زباله سوز و ایزوله محل دفن زباله در سراوان رشت خاطر نشان کرد: تا زمانی که دستگاه زباله سوز وارد مدار بهرداری شود، همه روزه برای رفع مشکل دفن غیر بهداشتی زباله در منطقه جنگلی سراوان رشت، محل تخلیه زباله سمپاشی می‌شود.

مسعود نصرتی با بیان اینکه روزانه حدود ۷۵۰ تن زباله در رشت جمع آوری می‌شود افزود: با توجه به فصل تابستان و گرمای هوا در تلاشیم برای جلوگیری از مشکلات زیست محیطی و پسماند، دستگاه زباله سوز در آینده‌ای نزدیک وارد مدار بهره برداری قرار گیرد.

همچنین در این مراسم، سید امیر حسین علوی رئیس شورای شهر رشت نیز از عزم جدی مسئولان در بحث مدیریت پسماند خبر داد و گفت: در تلاشیم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز ضمن دفن اصولی زباله‌ها، دستگاه زباله سوز هرچه زودتر در منطقه سراوان راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: دستورالعمل ایجاد زباله سوز، دفن اصولی، تخلیه و کمپوست زباله تهیه شده و در تلاشیم با موافقت برداشت مصالح از جمله مخروط از معادن بتوانیم مشکل پسماند را حل کرده و رضایتمندی مردم منطقه را نیز فراهم کنیم.

در ادامه این آیین همچنین هومن روایی، مدیر عامل سازمان عمران و باز آفرینی فضای شهری شهرداری رشت گفت: برای آسفالت جاده دسترسی به محل دفن زباله سراوان رشت به طول هزارو ۲۵۰ متر و عرض متغییر ۸ تا ۹ متر بیش از ۳ هزار تن آسفالت و هزار تن مصالح به کار گرفته شد.

وی افزود: برای کاهش مشکلات زیست محیطی مردم منطقه سراوان، این پروژه در مدت ۳ ماه به صورت شبانه روزی انجام شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

بهره برداری از جاده دسترسی به محل دفن زباله سراوان رشت

برچسب ها: شهرداری رشت ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.