ثبت نام بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ فارغ التحصیل هرمزگانی در طرح کارورزی

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان از ثبت نام۶ هزار و ۷۱۶ فارغ التحصیل دانشگاهی استان در سامانه کارورزی خبر داد.

ثبت نام بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ فارغ التحصیل هرمزگانی در طرح کارورزی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، سلیمی مديركل تعاون، كار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت:۶ هزار و ۷۱۶ فارغ التحصیل دانشگاهی استان در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۴۲ نفر واجد شرایط هستند.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۱۴۲ کارورز واجد شرایط، یک هزار و ۱۵۷ نفر دارای قرارداد آموزشی هستند که در بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های پذیرنده آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

مديركل تعاون، كار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: همچنین ۹۹۸ واحد پذیرنده در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۰۹ واحد واجد شرایط هستند.

سلیمی افزود:با توجه به جذب کارورزان، شهرستان بستک رتبه برتر جذب را به جهت سهمیه بندی با ۱۴۵ نفر کارورز به خود اختصاص داده است که تمامی این تعداد جذب شدند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، راهکاری مناسبی برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان است که در قالب این طرح، دانش‌آموختگان دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی آموزش خواهند دید.

سلیمی افزود:دوره کارورزی حداقل چهار ماه و حداکثر شش ماه است و در این مدت کمک هزینه و حق بیمه کارورز از سوی دولت پرداخت می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای کارفرما به دنبال ندارد.

وی گفت: مشوق‌های بیمه‌ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان در نظر گرفته شده است و به این منظور برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آن‌ها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا ۲ سال۱۰۰درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/ف

شهرستان بستک رتبه برتر جذب کارورز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.