هرمزگان رکورددار کاهش نرخ بیکاری در پاییز امسال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: نرخ بیکاری عمومی استان در پاییز امسال ۷ و پنج دهم درصد است که کم‌ترین میزان نرخ بیکاری در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، محمد علی سلیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: نرخ بیکاری عمومی استان در پاییز امسال ۷ و پنج دهم درصد است که کم‌ترین میزان نرخ بیکاری در کشور است.

وی افزود: نام نویسی ۲۴ هزار نفر نیروی کار در سامانه رصد، افزایش تعداد بیمه شده‌های اصلی، عملکرد دستگاه‌های اجرایی و دلایل دیگر در کسب این رتبه تاثیر داشته است.

محمدعلی سلیمی گفت: نرخ بیکاری در استان در بهار امسال ۹ و دو دهم، در تابستان ۱۰ و هشت دهم و در پاییز امسال هم ۷ و پنج دهم بود که رتبه نخست کمترین میزان بیکاری در کشور بود.

وی با اشاره به نرخ ۲۹ درصدی بیکاری جوانان در استان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و واحد‌های پذیرنده در استان باید نسبت به توانمندسازی و نام نویسی و جذب جوانان جویای کار همکاری بیشتری کنند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: امسال تعهد اشتغال استان ۲۰ هزار نفر بود که با کمک دستگاه‌های اجرایی استان و همکاری بخش خصوصی ۱۰۰ درصد محقق شد.

سلیمی افزود: امسال همچنین اعتبار مشاغل خانگی در استان ۱۳۰ میلیارد تومان بود که این تسهیلات به ۷ هزار و ۷۰۰ نفر پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ۱۳۰ طرح مصوب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات برای پرداخت ۱۶۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

وی افزود: در زمینه اشتغال فراگیر هم از ۳۵۲ میلیارد تومان ابلاغی ۹۸ طرح مصوب در شهرک‌های صنعتی برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند.

در طرح کارورزی هم که راهی برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار است هزار و ۱۲۰ نفر کاروز در واحد‌های پذیرنده جذب شدند.
وی با اشاره به اینکه سهمیه استان در طرح کاروزی ۳۹۰۰ نفر است، گفت: واحد‌های پذیرنده و کارورزان از فرصتی که دولت برای کارفرما و کاروز مهیا کرده است، استفاده کنند.

انتهای پیام/ز

کاهش نرخ بیکاری در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.