۳۰۰ اثر تاریخی به نام بوشهر ثبت شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: استان بوشهر ٣٠٠ اثر تاریخی ثبت شده دارد.

۳۰۰ اثر تاریخی به نام بوشهر ثبت شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ناصر امیرزاده بعد از ظهر یکشنبه در جلسه هم اندیشی میراث فرهنگی جزیره خارگ اظهار کرد: جزیره خارگ به عنوان قطب صادرات نفت خام کشور نقش بسیار مهمی را در عرصه اقتصادی ایفا می‌کند.

امیرزاده خاطرنشان کرد: خارگ بیشتر از نفت و گاز ثروتش از میراث فرهنگی و تاریخ خارگ غنی است، وجود این همه بنای تاریخی در وسعت کم نشان از غنی بودن این تاریخ است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم جزیره خارگ حوزه گردشگری است، بیشتر از آنچه فکر کنیم این جزیره کهن پتانسیل قطب گردشگری در کشور را دارد.

وی تصریح کرد: خارگ دارای یک بافت غنی فرهنگی است، فرهنگی شاید با قدمت بیش از سه هزار سال، متاسفانه با مشکلات مالی در برخی از حوزه مواجه هستیم و این موضوع با توجه به گستردگی موضوعات این حوزه اجتناب ناپذیر است.

امیرزاده ادامه داد: مطالبات اهالی شریف خارگ در حوزه تاریخی و فرهنگی کاملا بجاست و تمامی دستگاه‌های متولی در جزیره خارگ به‌ویژه در نفت و گاز باید به مسئولیت‌های ذاتی خود در این حوزه‌ها عمل کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: مطالبه گری اهالی جزیره باید در این حوزه بیشتر شود.

انتهای پیام/م

استان بوشهر ٣٠٠ اثر تاریخی ثبت شده دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.