موشک اژد‌های اسپیس ایکس رقیب کپسول فضایی روس‌ها می‌شود+ تصاویر

کپسول فضایی اسپیس ایکس آخرین تلاش آمریکایی‌ها برای ارسال فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی و بی نیازی از وابستگی به روس هاست.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایلان ماسک، بنیان گذار شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده  کارشناسان درحال انجام تست های نهایی برروی کپسول فضایی اژدها(Dragon) هستند و در چند ماه آینده از آن برای حمل و نقل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی استفاده خواهد شد.

شرکت اسپیس ایکس برای ساخت کپسول اژدها با شرکت بوئینگ همکاری می‌کند، به تازگی ایلان ماسک اعلام کرده کپسول اژدها برای انجام اولین آزمایش به ناسا تحویل داده شده است، این ماموریت بدون سرنشین انسانی خواهد بود.

اکنون کپسول فضایی ناسا در ایستگاه زمینی ناسا به نام پلام بروک (Plum Brook) در مرحله انجام آزمایش‌های پایانی مانند مقاومت در برابر دمای شدید و شبیه سازی وضعیت خلا در فضا قراردارد، مقام‌های اسپیس ایکس امیدوار هستند پس از انجام آزمایش‌ها و پرتاب موفقیت آمیز اژدها به فضا، در سال 2024 از این سفینه فضایی برای ارسال خدمه انسانی به سیاره مریخ استفاده شود.

پرتاب کپسول اژدها به فضا از مرکز فضایی کندی در فلوریدای آمریکا انجام خواهد شد.

محفظه خلا پایگاه پلوم بروک در اوهایو از ویژگی های منحصربه فردی برخودار است و می‌تواند به خوبی وضعیت ماهواره و فضاپیماها پس از پرتاب را شبیه سازی کند، البته کارشناسان هنوز زمان قطعی آغاز آزمایش اژدها را اعلام نکرده‌اند.

کپسول اژدها دارای 4 پنجره است و به مسافران اجازه می‌دهد به مشاهده کره زمین و منظومه شمسی بپردازند، جنس بدنه این سفینه از فیبرکربن  و سایرترکیبات پیشرفته است.

برخلاف نمونه های قبلی کپسول اژدها، نوع جدید قادر است تا انسان را به سیاره مریخ برساند. این کپسول گنجایش حمل 7 فضانورد را دارد و می‌تواند آنها را به کره ماه یا ایستگاه فضایی بین المللی برساند.

تاکنون از نمونه مشابه کپسول اژدها برای حمل تجهیزات و محموله های فضایی به ایستگاه فضایی استفاده شده است.

در ساخت کپسول اژدها از فناوری‌های پیشرفته و پیچیده‌ای استفاده شده است که ممی‌تواند پس از ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی یا سیاره مریخ برای سوخت گیری و استفاده دوباره به زمین باز گردد که این کار سبب کاهش قابل توجه در هزینه‌ها می شود.

همچنین در کپسول اژدها، سیستم پیشرفته وضعیت خطر وجود دارد تا در صورتی که خلبان دچار خطای انسانی شد، از بروز تصادف یا به خطر افتادن ماموریت جلوگیری کند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

اسپیس ایکس مسئول حمل و نقل فضانوردان به ایستگاه فضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار