آمریکا برای خاویر سولانا به دلیل سفر به ایران مجوز ورود صادر نکرد

دولت ترامپ درخواست خاویر سولانا، مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برای سفر به آمریکا را به دلیل سابقه سفر به ایران رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی ۲۴۷ نیوز بیت در گزارشی نوشت دولت آمریکا برای خاویر سولانا، مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به دلیل مسافرت به ایران، مجوز ورود صادر نکرد.

در این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد قوانین مهاجرتی اعمال شده از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سبب شده است حتی مقامات معتبری همانند خاویر سولانا، دبیرکل سابق ناتو (طی سال‌های 1995 تا 99) و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا (طی سال‌های 1999 تا 2009) نیز به عنوان مظنون تلقی شوند. این سیاست‌مدار اسپانیایی اخیرا نتوانست به سبب سفر به ایران -یکی از کشور‌هایی که در فهرست سیاه دونالد ترامپ قرار دارند- مجوز ورود به آمریکا را دریافت کند.

اسپانیایی‌ها برای سفر کمتر از نود روز به آمریکا نیازی به دریافت روادید ندارند، اما این موضوع تضمین نمی‌کند که آن‌ها در مرز با ممانعتی مواجه نشوند. از این رو، به منظور جلوگیری از وقوع چنین رویدادی، به آن‌ها توصیه می‌شود تا قبل از سوار شدن به هواپیما مجوز الکترونیکی سفر دریافت کنند که تضمینی برای ورود به آن کشور محسوب نمی‌شود، اما می‌توان اطمینان حاصل کرد که در گمرک مشکلی ایجاد نخواهد شد.

سولانا نتوانست از این فیلتر عبور کند، از این رو، او نمی‌تواند در یک رویداد برنامه‌ریزی شده در آمریکا حضور داشته باشد.

منابع سفارتخانه آمریکا در مادرید نخواستند درباره این موضوع اظهار نظر کنند، اما اعلام کردند که این سامانه به صورت خودکار درخواست آن‌هایی را که طی سال‌های اخیر به ایران، عراق، سوریه، سودان، لیبی، سومالی یا یمن سفر کرده‌اند، رد می‌کند. این بدین معنا نیست که آن‌ها نمی‌توانند به آمریکا سفر کنند، اما آن‌ها اگر شهروندان کشوری نیستند که از این الزام معاف شده است، باید روادید دریافت کنند.

سولانا در گفتگو با نشریه «ال پاییس» گفت که او نمی‌تواند در آن رویداد حضور پیدا کند و تأیید کرد که باید روادید دریافت کند.

خاویر سولانا سال 2013 برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری به تهران سفر کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۴ تير ۱۳۹۷
امریکا تو همه چی دخالت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۴ تير ۱۳۹۷
قانون برای همه یکسان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۴ تير ۱۳۹۷
پس دیگه آمریکا کارش یه سره شد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۵۲ ۰۴ تير ۱۳۹۷
مرگ برآمریکای جهانخوار.
آخرین اخبار