برگزاری کرسی آزاداندیشی سبک زندگی و مراقبت معنوی با رویکرد فضای مجازی در نیکشهر

کرسی آزاداندیشی سبک زندگی و مراقبت معنوی با رویکرد فرهنگ و فضای مجازی با حضور جمعی از جوانان و خانواده‌های‌شان امروز، چهارم تیرماه در نیک‌شهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان نیک‌شهر در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: مساجد باید به میدان پر تحرک و یک مجلس دائماً در حال مباحثه و قابل دسترسی به اطلاعات علمی، تبدیل شود.

حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیک‌شهر سیستان و بلوچستان با اشاره به کارزار فکری، دانش و فضای مجازی از منظر رهبر معظم انقلاب، گفت: فضای مجازی ظرفیت بی‌سابقه‌ای برای ترویج معارف اسلامی و مفاهیم قرآنی است.

وی بیان کرد: امروز دشمن با فعالیت در سایت‌های اینترنتی با ایجاد تشویش وحشت‌آور در ذهن، تفکرات اسلامی را مورد تهاجم قرار می‌دهد، تهاجمی که استدلالی نیست و بلکه اخلال در عقیده، تزریق ناامیدی و ایجاد اختلافات مذهبی، استفاده از روش‌های ضد فرهنگی، تخریبی و روان‌شناسانه است و بر عهده ماست که این شبهه‌ها را با پیشگیری و یا درمان، برطرف کنیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به ضرورت شناخت نحوه مواجهه فعال و خردمندانه با فضای مجازی، گفت: مساجد باید به میدان پر تحرک و یک مجلس دائماً در حال مباحثه و قابل دسترسی به اطلاعات علمی، تبدیل شود تا بتواند با ترویج معارف نهج‌البلاغه و مفاهیم صحیفه سجادیه جوانان را رشد داده و تربیت کند.

وی با تشریح آسیب‌ها و تهدید‌های فضای مجازی، اظهار کرد: اگر امروز ما از فرصت و قافله متنوع و زیاد وسایل تبلیغی، مسجد‌محوری و نماز درمانی عقب بمانیم قطعا یک خسارت بزرگ تاریخی برای ما پیش خواهد آمد.

انتهای پیام/گ

 کرسی آزاداندیشی سبک زندگی و مراقبت معنوی  در نیکشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار