تصویب پرداخت تسهیلات بانکی برای طرح اشتغال در فارس

پرداخت تسهیلات بانکی به ۷۶۷ طرح اشتغال در فارس مصوب شد.

تصویب پرداخت تسهیلات بانکی برای طرح اشتغال در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، با اشاره به معرفی سه هزار و ۳۷۶ طرح مصوب اشتغال روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر به سیستم بانکی گفت: از این تعداد ۷۶۷ طرح برای دریافت تسهیلات به تصویب بانک‌های استان معرفی شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۷۶۷ طرح مذکور، ۷۱۸ طرح با بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی یک هزار و ۹۵۰ نفر مربوط به اشتغال روستایی و عشایری بوده، که قرارداد پرداخت تسهیلات به ۳۷۲ مورد آن با بیش از ۴۷۰ میلیارد ریال منعقد شده است.

رحمانی با بیان اینکه ۴۹ طرح نیز با بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار و ۵۴۴ نفر اشتغالزایی مربوط به اشتغال فراگیر بوده، و از این تعداد نیز قرارداد ۳۴ طرح با حدود ۴۱۰ میلیارد ریال با بانک‌ها منعقد شده است، افزود: به منظور اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، پارسال ۲ بسته تسهیلاتی ایجاد اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری شهرستان‌ها با کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت ابلاغ شده که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس تصریح کرد: در این زمینه اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال در حوزه اشتغال فراگیر و حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیار ریال در حوزه اشتغال روستایی و عشایری برای استان فارس در نظر گرفته و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه فرایند ابلاغ و بررسی طرح‌های پیشنهادی متقاضیان از ماه‌های پایانی پارسال آغاز شد که تا پایان خردادماه امسال، بیش از ۱۵ هزار متقاضی دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کرده اند، ادامه داد: در این زمینه ۳ هزار و ۳۹۲ طرح ثبت نامی با ۲۰ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی ۲۱ هزار و ۷۸۶ نفر به تایید کمیته فنی استان رسیده است.

رحمانی اضافه کرد: از مجموع طرح‌هایی که به تایید کمیته فنی رسیده، در حال حاضر ۳ هزار و ۳۷۶ طرح به بانک‌های عامل معرفی شده اند که میزان تسهیلات مورد درخواست آنان حدود ۱۶ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال و اشتغال پیش بینی شده برای آن‌ها نیز بیش از ۲۱ هزار نفر است.

وی اظهار کرد: متوسط سرانه اشتغال واحد‌های معرفی شده به بانک‌ها در طرح اشتغال فراگیر ۷۸۰ میلیون ریال و در طرح اشتغال روستایی و عشایری ۷۹۰ میلیون ریال است، که با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با بانک ها، روند بررسی و عقد قرارداد با متقاضیان معرفی شده به بانک‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

رحمانی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر شد با متقاضیانی که با مراجعه به بانک و تکمیل پرونده تسهیلاتی مربوطه اقدام کرده اند به سرعت قرارداد منعقد شده و تسهیلات درخواستی آن‌ها پرداخت شود.

وی گفت: بیشترین فراوانی طرح‌های اشتغال روستایی در حوزه صنایع دستی، گلیم، گبه و فرش، تولیدات محصولات گلخانه ای، پرورش دام سبک و سنگین، تولید و فرآوری گیاهان دارویی، گردشگری، تولید پسته و انجیر و فرآوری آن، تولید محصولات نفتی و پلاستیکی بوده است.

رحمانی افزود: در حوزه اشتغال فراگیر نیز طرح‌هایی از جمله خدمات، بسته بندی انواع محصولات تولید پوشاک، تولید محصولات نفتی و پلاستیکی، سردخانه و نگهداری محصولات، صنایع تبدیلی، گردشگری، معدن و فرآوری محصولات آن و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده اند.
انتهای پیام/ت

پرداخت تسهیلات بانکی برای طرح استغال در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.