چرخه حمایت از تولید ملی در دست دانشگاه ها

دانشگاه ها نقش موثری در به حرکت در آوردن چرخه اقتصادی وتولیدات ملی را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دانشگاه ها می توانند با افزایش آگاهی های عمومی وآموزش های مناسب در حمایت از تولیدات داخلی نقش مهمی داشته باشند وبا ارائه راهکارهای علمی ومناسب به رونق اشتغال ،کسب وکار ،افزایش سرمایه گذاری وتشویق مردم به استفاده از کالاهای داخلی کمک کنند، باید راه های ترغیب همچنین ذائقه جامعه را به سمت استفاده ومصرف کالاهای داخلی معطوف نماییم وبرای آن راهکارهای مناسب ارائه گردد.

چرخه حمایت از تولید ملی دردست دانشگاه ها

براساس این موضوع برآن شدم تا با چند نفر از همشهریان همدانی ودانشجویان هم صحبت و نظرآنان را در اینباره جویا شوم.

چرخه حمایت از تولید ملی دردست دانشگاه ها

یکی از دانشجویان همدانی  نظر خود را اینگونه می گوید: حمایت از تولیدات داخلی و تشویق مردم به خرید راهکار خوبی برای رشد وتوسعه اقتصادی وایجاد اشتغال است.

آقای عبدلی خرسند که دانشجوی رشته نرم افراز است گفت: البته مبارزه با قاچاق کالا هم یکی از راه هایی است که می تواند برای توسعه اقتصاد موثر باشد.

این دانشجوادامه می دهد: تولید کنندگان هم باید نسبت به محصولاتی که تولید می کنند تعصب داشته و در تبلیغ کالای خود از راه های نوین مانند تبلیغ در فضای مجازی ورسانه ها بهر مند شوند.

خرسندی می گوید: استادان  در دانشگاه ها با ایجاد طرح مهارت آموزی دانشجویان وتشویق آنان برای آموزش فنی وحرفه ای می توانند دانشجویان را به بازار کار نزدیک کنند.

وی گفت: یکی از ایرادت وارد بردانشگاه های کشور در این سال های اخیر تکیه برعلم تئوری بوده  در صورتی که اگر علاوه بر علم تئوری کارگاه های عملی هم در کنار آن ایجاد شود چرا که دانشجو موظف است که حرفه وفن هم یاد بگیرد وبا کارآفرینی بتواند برای آینده کشور نقش خوبی ایفا کند.

چرخه حمایت از تولید ملی دردست دانشگاه ها

به سراغ یک جوان فعال  رفتم وبا او نیز دراین باره به گفتگو نشستم.
آقای سید حسین زارع  که در بازار کسب وکار مشغول فعالیت شده هم نظر خود را اینگونه گفت: با توجه به تدبیر ودوراندیشی مقام رهبری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است همه اقشار جامعه، مسئولین ، دانشگاه ها  و آموزش پرورش دست در دست هم و با همدلی و هم اندیشی برای رسیدن به این امرمهم تلاش کنند.

این جوان فعال و کوشا که در زمینه ساخت وسازساختمانی فعالیت می کند و در کشور عراق نیز در این عرصه کاری  تجربیات کسب کرده می گوید: با حمایت دولت مچنین فعالیت های اقتصادی خود را در خارج از ایران گسترش دهیم.

او ادامه می دهد: با توجه سیاست حاکم بر ایران برای جدا شدن از تک محصولی بودن مانند(نفت) دولت باید از شرکت های دانش بینان وبخش خصوصی در کشورهای دیگر فعالیت خود را گسترش دهند و موجب ورود ارز به ایران شوند.

زارع از نقش دانشگاه ها برای عملی شدن شعار امسال نظرش را اینگونه گفت:  با توجه به نقش دانشگاه در گسترس علم وایجاد کارآفرینان جدید می تواند مطالبی مبنی بر این موضوع در دانشگاه در قالب مطالب علمی و عملی به دانشجویان ارائه دهند.


چرخه حمایت از تولید ملی دردست دانشگاه ها
بایکی از مدیران دبستان دخترانه  نیز هم صحبت شدم اوهم اینگونه نظر خود را گفت: دانشگاه ها ،استادان ومدارس  نقش موثری برای حمایت از کالای ایرانی دارند چرا که می توانند در کنار تدریس خود به دانشجویان آموزش بدهند.

اومی گوید: امروزه در دانشگاه ها وجامعه علمی ما کمبود تولید علم ونهادینه کردن آن بطور چشمگیری دیده می شود.

اقلی خانی اضافه می کند: همه علوم در سه رشته  باید دانشجویان را وارد کار کرد وکارآفرینی را بیشتر از پیش به آنان آموخت.

وی اضافه می کند که بنظرمن بایداین موضوع  بشکل یک درس عملی و با نشاط تا کودکان ونوجوانان ما از همین کودکی یاد بگیرند که حمایت از کالای ملی نشانه هویت آنها است.
چرخه حمایت از تولید ملی دردست دانشگاه ها
با توجه به اهمیت موضوع با عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هم صحبت شدم.

دکتر سید محمد معصومی با اشاره به اینکه باید هرچه بیشتر از کالا های ایرانی فرهنگ سازی شود، گفت:مسئولان باید از تولید کنندگان داخلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت کنند.

وی  افزود:تحقق این شعاربه نوعی تغییری در  حافظه تاریخی اقتصاد وفرهنگ اقتصادی  ایجاد  می کند ودر پویایی فرهنگ اقتصاد جامعه نقش بسزایی دارد.

استاد معصومی اظهار داشت: مردم نسبت به خرید کالای ایرانی و تولیدات داخلی بی تفاوت هستند.

مدیر گروه معارف معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد:اگر بخواهیم الگوی جدیدی برای استفاده از کالای ایرانی وحمایت از آن باشیم ، به فکر واندیشه مناسب نیازداریم.

این استاد به اهمیت ونقش بی بدیل  دانشگاه ها در حمایت از کالای ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد:دانشگاه ها برای عملی کردن این موضوع سه راهکاراصلی را باید مد نظر قرار دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد:در حوزه آموزش نیاز به یک جنبش آموزشی ومنبع سازی است کتابخانه ای ومیدانی وارد عمل شوند.

وی ادامه داد:یکی از روش های عملی در حوزه پژوهش کیفیت بخشی به کالای داخلی است که بتواند با کالای خارجی رقابت کند که این امرمی تواند با  ارائه راهکارهای علمی وعملی  از سوی پژوهشگران میسر شود.

معصومی گفت: دراین باره کارخانه ها،کارگاه ها وتولید کنندگان باید به دانشگاه ها معرفی شوند.
وی با اشاره به اینکه صنعت ایران بسیار قوی است اضافه کرد: متاسفانه در دانشگاه ها نسبت به این موضوع توجه چندانی داده نمی شود ، برای تحقق شعار امسال تولید فیلم هایی با این موضوع و نوشتن کتاب در این زمینه در حمایت از تولیدات ملی نقش موثری ایجاد کنند.

چرخه حمایت از تولید ملی دردست دانشگاه ها

دانشگاه ها موتورهای رشد اقتصادی و حمایت از تولیدات ملی

سعید جامه بزرگ ،رئیس دانشگاه آزاد همدان گفت: دانشگاه ها اغلب به عنوان موتورهای رشد اقتصاد جوامع شناخته می شوند ومهارت هایی که از دانشگاه ها بیرون می آید منابع قابل توجهی نوآوری برای شرکت ها به ویژه در برخی زمینه های صنعتی به شمار می آیند.

رئیس دانشگاه آزاد همدان اظهار داشت: خرید تولید داخلی موجب تقویت اقتصاد اشتغال جوانان،استفاده بیشتر از کار آفرین وسرمایه داخلی درچرخه ای هدفمند قرار خواهد گرفت ومنفعت آن نیز در داخل کشور بافی می ماند.

جامه بزرگ ابراز کرد: درسال های اخیر در کنار افزایش کیفیت و تربیت متخصصان  زبده ،صنعت هم پیشرفت کرده ودانشگاه ها در جهت ارتقاء کسب در آمد، جایگاه علمی وآموزشی دارند.

رئیس دانشگاه آزاد همدان همچنین بر فرهنگ سازی مصرف کالا با کیفیت یرانی تاکید کرد واظهار داشت: در این دانشگاه تمامی مصالحی که برای دانشگاه خریداری شده است همه از تولیدات ملی بوده است.

این مسئول اضافه کرد: آموختن مراحل تهیه وتولید کالاها از تامین مواد اولیه و منابع تا بررسی زنجیره ساخت وعرضه آنها برای هر دانشجویی مهیج وجالب است.

جامه بزرگ بیان کرد: بسیاری از کالاهای داخلی بخصوص در حوزه صنایع دستی در قالب پروژه های تحقیقاتی وارد میدان شوند.

وی افزود: استفاده از نیروهای جوان از راهکار های حل مشکلات تولید داخل بوده است که امید است با توجه ویژه همه مسئولان به رهنمودهای رهبرفرزانه انقلاب، این مساله نیز مورد توجه قرار گیرد.

چرخه حمایت از تولید ملی دردست دانشگاه ها

 می توان گفت دانشگاه ها و موسسات علمی و آموزشی می توانند نقش مهمی در ترغیب و گرایش مردم بخصوص جوانان به استفاده از تولیدات و کالاهای داخلی داشته باشد.


انتهای پیام/ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.