مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان:

زنان باید آگاهانه وارد عرصه‌های مدیریتی شوند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: زنان باید آگاهانه و با شناخت از مشکلات خود وارد عرصه‌های مشاوره‌ای و مدیریتی شوند تا نتیجه آن شکست در خدمت و سرخوردگی و یاس نباشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فاطمه فاضلی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در نشست کمیسیون امور بانوان شهرستان خاش اظهار داشت: شناخت داشتن از موانع حضور زنان در جامعه و اهمیت دادن به توان‌های مدیریتی آنان لازمه رسیدن به توسعه پایدار در جوامع است.

وی افزود: فعالیت‌های اجتماعی زنان از دیدگاه اسلام مورد تاکید و توجه ویژه است و باید با عمل به توصیه‌های بزرگان دین از ظرفیت این قشر در تربیت فرزندان، همسرداری و حضور موثر در جامعه بهره برد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: حفظ شئونات اسلامی در محیط کار باید مورد توجه بانوان قرار گیرد تا از آسیب‌های احتمالی پیشگیری شود.

وی اجرای برنامه‌های حمایتی دولت از بانوان و مشاوره گرفتن مدیران از آنان با هدف بررسی و پیگیری و رفع مشکلات این قشر را خواستار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: زنان در جامعه روستایی و عشایری و نقاط حاشیه‌ای شهر‌ها دارای مشکلات فراوانی هستند که باید نیاز‌های حداقلی آنان با همت مسئولان و حمایت‌های دولت مرتفع شود.

فاضلی با قدردانی از حضور موثر و پرشور بانوان خاش در عرصه‌های مختلف جامعه اظهار داشت: اجرای طرح توان افزایی، افزایش قدرت تحمل و حفظ سلامت روانی، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، ارائه تسهیلات اشتغالزایی، فعال سازی کانون‌های فرهنگی و اجتماعی و تقویت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه بانوان مورد توجه دولت است.

وی اهمیت دادن به مسائل حرفه آموزی، ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی و استفاده از توان ویژه این قشر را خواستار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: زنان باید آگاهانه و با شناخت از مشکلات خود وارد عرصه‌های مشاوره‌ای و مدیریتی شوند تا نتیجه آن شکست در خدمت و سرخوردگی و یاس نباشد.

فرماندار خاش نیز در این نشست گفت: بهره گرفتن از ظرفیت‌های بانوان و توجه به توانمندی این قشر سبب رشد شاخص‌های خدمات می‌شود.

حمیدالدین یوسفی افزود: در اسلام ملاک، معیار و میزان، رعایت اعتدال است و حتی برای مردان، الگو‌هایی از بانوان معرفی شده که بتوانند در جامعه حضوری فعال و موثر داشته باشند.

وی بیان کرد: باور داشتن به توان و شایستگی‌های بانوان در حوزه‌های مختلف سبب شکوفا شدن استعداد‌های این قشر می‌شود و به طور قطع در دولت ظرفیت برای حمایت از بانوان وجود دارد.

یوسفی ادامه داد: زنان با روحیه بردباری و ایثارگری حامی بزرگ مردان هستند و به کانون‌های گرم خانواده‌ها زیبایی و لطافت هدیه می‌کنند.

فرماندار خاش افزود: فعالیت افزون بر ۱۵۰ عضو شورا و دهیار زن در این شهرستان نشان از فراهم بودن زمینه برای حضور فعال و موثر این قشر در جامعه سنتی است.

یوسفی افزود: با حمایت‌های ویژه دولت به همه اقشار جامعه اعم از بانوان و مردان تسهیلات ارزان و با کارمزد پایین داده می‌شود که از این فرصت می‌توان برای حل مشکلات بیکاری و کاهش دادن به آسیب‌های اجتماعی و جبران خسارت‌های خشکسالی و کم آبی بهره برد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان خاش نیز با اشاره به نقش پر رنگ بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف گفت: در سال‌های نخستین انقلاب و دوران جنگ و شرایط کنونی شاهد حضور موثر بانوان بوده ایم.

عید محمد قلندرزهی بر اهمیت تشکیل سمن‌ها و رسیدگی به نیاز‌های بانوان در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال، ازدواج، تفریح و سرگرمی و ... تاکید کرد.

ناهید عیدوزهی از فعالان فرهنگی و اجتماعی خاش نیز گفت: زنان در شورا‌ها و عرصه‌های مختلف مدیریتی باید مورد حمایت قرار گیرند.

فرشته حسین زهی از بانوان فعال و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در جامعه سنتی خاش زنان اجازه حضور در محیط اجتماع و حتی خروج از منزل را ندارند گفت: بانوان این شهرستان در عرصه‌های مختلف دارای توان و ظرفیت بالایی هستند.

انتهای پیام/ع

زنان با روحیه بردباری و ایثارگری حامی بزرگ مردان هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار