از پست‌های بانوان در سیستان و بلوچستان حمایت می‌شود

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: براساس برنامه و تاکید دولت تدبیر وامید از به‌کار گیری و تخصیص سی درصد از پست‌ها به بانوان در سیستان و بلوچستان حمایت خواهیم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد هادی مرعشی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست هم اندیشی با مسئولان امور بانوان با دستگاه‌های اجرایی که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار داشت: براساس برنامه و تاکید دولت تدبیر وامید از به‌کار گیری و تخصیص سی درصد از پست‌ها به بانوان شایسته و توانمند حمایت خواهیم کرد.

مرعشی افزود: قوام نیرو‌های زنان در دستگاه‌های اجرایی زیاد نبوده است که می‌توان آن را یکی از دلایل کمبود تعداد بانوان مدیر در سطح ارشد استان دانست که امیدواریم با برنامه‌های مدون در راستای توانمند سازی و ارتقای بانوان از طریق دفتر بانوان این امر جبران شود.

وی با مهم خواندن ویژگی‌هایی چون قدرت حساسیت و دقت و تخصص برای مدیریت‌های ارشد گفت: بانوان مدیر بسیار سخت در این عرصه تلاش می‌کنند که می‌توان گفت: تنها فرماندار بانوی استان نیز نمونه‌ای از این مدیران است.

مرعشی با بیان اینکه دفتر بانوان و خانواده استانداری باید زنان توانمند را شناسایی کند تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از بانوان توانمند و نمونه استان در مشارکت سیاسی در سطوح مدیریتی استفاده کنیم البته سیستان وبلوچستان در مشارکت حداکثری بانوان درشورا‌ها نشان داد که فرهنگ پویایی بانوان در جامعه غنی است.

فاطمه فاضلی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان  هم در این نشست اظهار داشت: بانوان سیستان و بلوچستان نیمی از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند که تمام تلاشم را برای خدمت به آن‌ها به کار خواهم گرفت.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان سیاست کلی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری را سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال و کارآفرینی بانوان دانست و افزود: در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای توانمندسازی بانوان، تشکیل اتاق فکر برای استفاده از اندیشه‌های بانوان توانمند، تدوین برنامه جامع خانواده پویا، حمایت از سمن‌ها و خیرین، تدوین برنامه شناخت مشکلات در حوزه بانوان، تدوین برنامه جامع خانواده پویا، تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان، برنامه ریزی برای ورزش و سلامت زنان، توانمند سازی بانوان روستایی برای رسیدن به توسعه پایدار، حمایت از بانوان فعال در حوزه میراث فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های مختص زنان سرپرست خانوار باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید سی درصد سهمیه به بانوان در مشارکت سیاسی در سطوح ارشد مدیریتی اختصاص دارد خاطرنشان کرد: امیدواریم با نگاه حمایت محور استاندار از زنان شایسته در پست‌های ارشد مدیریتی استفاده شود.

انتهای پیام/ع

برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای توانمندسازی بانوان

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار