رئیس بنیاد مستضعفان:

مناقصه قطعه 3 آزادراه تهران – شمال تا پایان سال برگزار می شود

سعیدی کیا از حضور 6 شرکت خارجی برای ساخت قطعه سه آزادراه تهران – شمال خبر داد وگفت:مناقصه این پروژه تا پایان سال برگزار می شود.

برگزاری مناقصه قطعه 3 آزادراه تهران – شمال تا پایان سال / حضور 6 شرکت خارجی در قطعه سه تهران شمالبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه بازدید از آزادراه تهران – شمال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قطعه یک آزادراه تهران – شمال تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: نکته مهم این آزادراه منطبق بودن بر مسیر شمال – جنوب کشور است.

سعیدی‌کیا در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره قطعه 3 آزادراه تهران – شمال گفت: با 6 شرکت خارجی اروپایی و چینی برای ساخت قطعه 3 وارد مذاکره شده‌ایم و هم اکنون در حال خارج سازی احجام پروژه و قیمت‌گذاری هستیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در این قطعه دو شرط اصلی برای شرکای خارجی تعیین کرده ایم گفت: طرف خارجی در قطعه 3 باید فاینانس کند و به دلیل آنکه با کمبود منابع مواجه هستیم، خارجی‌ها باید علاوه بر فاینانس  در ساخت و اجرای این پروژه از پیمانکاران ایرانی استفاده کند.

وی تأکید کرد: انجام فاینانس در این پروژه‌ها موجب پایبندی خارجی‌ها در ساخت پروژه می‌شود.

سعیدی کیا گفت: امیدواریم تا پایان تابستان مناقصه قطعه 3 آزادراه تهران – شمال برگزار شود و دولت باید در این مناقصه تضمین دهد.این پروژه زمان بر است اما امیدواریم با حل و فصل این مسائل مقدمات اجرایی این قطعه آغاز شود.

رئیس بنیاد مستضعفان تأکید کرد: کار عمرانی این قطعه از سال 98 آغاز خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تأثیرگذاری برجام بر این آزادراه گفت: خوشبختانه ایتالیایی‌ها و چینی‌ها هنوز در این پروژه مشغول به کار هستند اما شرکت کره جنوبی از این پروژه خارج شد.

 بنیاد مستضعفان با وزارت راه و شهرسازی هیچ مشکلی در ساخت آزادراه تهران – شمال ندارد

وی ادامه داد: همه مردم از آزادراه تهران – شمال به عنوان جاده گردشگری یاد می‌کنند در حالی که این مسیر راه اقتصادی کشور هم به شمار می‌رود.

سعیدی کیا یادآور شد: تمام طول مسیر آزادراهی توسط پیمانکاران ایرانی در حال ساخت است و همه آن را از طریق مناقصه انتخاب شده‌اند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه آزادراه تهران – شمالی نمایشگاه کاملی از توانمندی فنی و مهندسی کشور به شمار می‌رود گفت: این آزادراه با همکاری، همدلی و هم فکری وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان در حال اجرا است.

وی تأکید کرد: همدلی خوبی بین شرکای این آزادراه وجود دارد و اگر این همدلی به کل کشور تسری یابد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

سعیدی‌کیا با تأکید بر اینکه هیچ یک از شرکا با یکدیگر مشکل ندارند گفت: وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مستضعفان شریک 50 درصدی است و تمامی مشخصات فنی این پروژه باید توسط وزارت راه و شهرسازی تأیید شود و به انجام برسد.

رئیس بیاد مستضعفان استقرار مدیریت در پروژه را از مهمترین نکات این پروژه دانست و گفت: شرکت آزادراه تهران – شمال به صورت کامل در این پروژه مستقر است و هر زمان که مشکلی در این آزادراه رخ دهد بلافاصله از طریق پیمانکار منعکس و شرکت آزادراه آن را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه پروژه با استاندارد‌های روز دنیا در حال احداث است گفت: در تمامی قطعات منطقه یک این پروژه از رویه بتنی استفاده شده است.

سعیدی کیا درباره قطعه دو آزادراه تهران – شمال نیز گفت: ساخت قطعه 2 از تیر ماه سال 96 در قالب 4 قطعه آغاز شده که امروز هر 4 نقطه به صورت کامل در حال فعالیت هستند و امید داریم که برنامه زمان‌بندی ساخت این قطعات پیش برود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه معارضان زیادی در قطعه 2 وجود دارد گفت: با وجود آنکه از تجربه منطقه یک برای ساخت منطقه دو استفاده کردیم اما همچنان در این قطعه با معارضانی مواجه هستیم.

وی یادآور شد: تجربه سختی در رفع معارضان منطقه یک داشتیم به طوری که هم اکنون در برخی از جاهای منطقه یک فاصله آزادراه با خانه‌های مردم کمتر از 20 متر است و در برخی از مناطق نیز خانه‌ها و باغ‌ها کاملا مشرف به جاده هستند اما با پیگیری‌های صورت گرفته این معارضان برطرف شدند.

سعیدی کیا درباره مشخصات فنی این پروژه گفت: تمامی مشخصات فنی این پروژه با دیگر جاده‌های منتهی به شمال متفاوت است و حداکثر شیب محدودیت شعاع قوس‌ها را تعیین کرده‌ایم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه در قطعه اول بیش از یک میلیون 200 هزار متر مکعب بتن‌ریزی کردیم گفت: نحوه ساخت جاده در منطقه یک بسیار متفاوت‌تر از سایر جاده‌های پروژه جاده‌سازی است و میزان هزینه‌های انجام شده در این پروژه قابل مقایسه با سایر جاده‌ها نیست.

وی تأکید کرد: تاکنون 28 گروه از دانشگاه‌های مختلف از این پروژه بازدید کرده اند که امیدواریم در نظام اجرایی و در تفکر کشور مثمر باشد.

انتهای پیام /

حضور 6 شرکت خارجی در قطعه سه تهران- شمال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار