سرپرست معاونت استانداری سیستان و بلوچستان:

تسریع درتامین زیرساخت‌های مرز ریمدان چابهار موجب توسعه می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تسریع در تامین زیر ساخت‌های اینترنت، جاده مناسب، برق، آب و راه اندازی بازارچه در مرز ریمدان چابهار موجب توسعه، ایجاد اشتغال و کاهش فقر اقتصادی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا نورا سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان  در نشست شورای اداری شهرستان چابهار اظهار داشت: مرز ریمدان با ۲ سال تلاش و پیگیری شبانه روزی استانداری، مسئولان چابهار و مدیران کل سیستان و بلوچستان به عنوان مرز رسمی برای جابجایی کالا و مسافر مشخص شده است.

وی بیان کرد: مرز ریمدان می‌تواند بهترین نقطه برای جابجایی کالا و رونق و توسعه این منطقه محروم شود.

سرپرست معاونت استانداری با اظهار تاسف از آماده نشدن زیرساخت‌های مرز ریمدان در طول ۲ سال گذشته از مسئولان به ویژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خواست بیشتر از این مردم محلی و سرمایه گذاران را برای فعال سازی مطلوب بازارچه معطل نگذارد.

نورا به مشکلات بی آبی در نقاط شهری و روستایی، خشکسالی و خسارت‌های میلیاردی به کشاورزی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: هر روز برای پیگیری مشکلات بی آبی و بررسی راهکار‌ها با هدف حل این معضل در استانداری و مرکز کشور نشست‌هایی را برگزار می‌کنیم.

وی بر شیرین سازی و انتقال آب دریا برای استفاده در کشاورزی، صنعت و آشامیدنی شهر‌های مختلف سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: چابهار در همجواری آب‌های اقیانوسی با مشکلات شدید بی آبی مواجه است.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سند توسعه چابهار و سایر شهرستان‌های استان باید هر چه سریعتر آماده شود، خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد فرمانداران سراسر استان بر اساس تدوین سند توسعه است.

نورا گفت: چابهار یکی از بهترین نقاط کشور برای ترانزیت و ترانشیپ کالا و تجارت است و باید زیرساخت‌های آن توسعه پیدا کند تا مردم از حداقل امکانات بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: چابهار نیازمند فرودگاه بین المللی است تا سرمایه گذار به راحتی بتوانند از آن استفاده کند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه چابهار باید روند سرمایه گذاری را تسهیل کنند و همکاری لازم را با سرمایه گذار داخلی و خارجی انجام دهند.

نورا تصریح کرد: هیچ مسئولی حق ندارد برای سرمایه گذار مانع ایجاد کند و موجب فرار آن به نقاط دیگر شود.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز در این نشست اظهار داشت: این شهرستان از نظر زیرساخت‌های بهداشتی، آب، برق، راه و حاشیه نشینی با مشکلات فراوانی مواجه است و یکی از محروم‌ترین نقاط کشور شناخته می‌شود.

غلامرضا مجیدی افزود: چابهار با مشکلات فراوان بی آبی مواجه است و باید برای رسیدن آب به مردم شهر و روستا، شیرین سازی و انتقال آب دریا مطالعه و اجرایی شود.

انتهای پیام/ع

چابهار نیازمند فرودگاه بین المللی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار