جام جهانی ۲۰۱۸؛

کلهر: استعداد‌های فوتبال ما به جهانیان معرفی شدند

کارشناس فوتبال گفت: هم گروهی با تیم‌های بزرگ همانند اسپانیا و پرتغال به نفع ما شد چرا که فوتبالمان را به دنیا نشان دادیم.

کلهر: استعدادهای فوتبال ما به جهانیان معرفی شدندمحمود کلهر در گفتگو با  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تساوی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر پرتغال و حذف از رقابتهای جام جهانی 2018 روسیه اظهار کرد: با وجود اینکه مالکیت توپ در اختیار ملی پوشان ما نبود اما کسب تساوی برابر پرتغال امتیاز بزرگ برای تیم ملی محسوب می شود. کادر فنی به خوبی تیم پرتغال را آنالیز کرد و انسجام تیمی بازیکنان هم بسیار خوب بود. 

او ادامه داد: تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابتهای جام جهانی روسیه فوق العاده کار کرد و بازیکنان با تمام قوا به مصاف حریفان قدرتمند خود رفتند و آن قدر خوب بازی کردیم که فوتبال و استعدادهای ما را دنیا می شناسد. 

کلهر درباره اینکه انتظار نتیجه تساوی برابر پرتغال را داشت یا نه! بیان کرد: پیش بینی کرده بودم که تیم ملی فوتبال در این بازی مساوی می کند اما در مقابل اسپانیا انتظار بازی خوب ملی پوشان را نداشتم. تیم ملی پرتغال بازیکنان بزرگی در تیم های مطرح جهان دارد اما سطح فنی ملی پوشانش هم اندازه بازیکنان ماست. به هر حال باید در آینده بهتر کار کنیم و بازیکنان خوبی برای تیم ملی پرورش بدهیم و توانایی این داریم که در جام جهانی بعدی از مرحله گروهی صعود کنیم. همچنین همگروهی با تیم های بزرگ همانند اسپانیا و پرتغال به نفع ما شد چرا که فوتبالمان را به دنیا نشان دادیم.

باشگاه ها باید به دنبال سازندگی و پشتوانه سازی باشند 

کارشناس فوتبال درباره راهکار تیم ملی برای صعود از مرحله گروهی در جام جهانی تصریح کرد: در مجموع باید آموزش در باشگاه ها بیشتر باشد که در رقابتهای جهانی همانند جام جهانی دچار اشتباهات فردی نشویم و مدیران باشگاه ها باید به زیر ساختارها نگاه ویژه ای داشته باشند تا در این  مسابقات به موفقیت دست یابیم. به هر حال باید به ردهای پایه توجه بیشتر داشته باشیم چرا که فوتبال پایه ما دچار مشکل است و به نوجوانان و جوانان کمتر بها داده می شود. اگر بازیکنان خوبی برای تیم ملی پرورش بدهیم به طور حتم در جام جهانی بعدی به مرحله بعدی این رقابتها صعود می کنیم. باشگاه ها باید به دنبال سازندگی ، پشتوانه سازی و تغییرات اساسی باشند تا در رقابتهای جهانی به موفقیت دست یابیم. 

کی روش  به فوتبال کشورمان  شخصیت داده است 

کلهر درباره اینکه تیم ملی فوتبال بهترین عملکرد در دوران حضورش در جام جهانی داشته است، گفت: با توجه به اینکه در گروه سختی در جام جهانی روسیه قرار داشتیم اما تیم ملی توانست بهترین عملکرد در مجموع دوران حضورش در این رقابتها داشته باشد.  کی روش شخصیت به تیم ملی فوتبال کشورمان داده و اتحاد و همدلی در ملی پوشان به وجود آورده است. همه بازیکنان اصلی و نیمکت نشین با انگیزه برابر حریفان ظاهر شدند و برای فوتبال کشورمان افتخار آفرینی کردند. 

ملی پوشان ما توانایی حضور در تیم های بزرگ را دارند 

او درباره اینکه درخشش ملی پوشان موجب می شود که آنها به تیم های مطرح دنیا انتقال یابند، گفت: به طور حتم خیلی از بازیکنان تیم ملی توانایی حضور در تیم های بزرگ را دارند و میلاد محمدی، سردار آزمون، وحید امیری، امید ابراهیمی، رامین رضاییان و بیرانوند عملکرد درخشانی در جام جهانی روسیه داشتند و آنها می توانند در تیم های بزرگ بازی کنند. 

کارشناس فوتبال درباره اینکه کدامیک از ملی پوشان در جام جهانی روسیه بهترین عملکرد را داشتند، گفت: همه بازیکنان زحمت زیادی کشیدند و بیرانوند در درون دروازه بهترین عملکرد را داشت و پور علی گنجی و مجید حسینی در دفاع خیلی خوب بازی کردند و امید ابراهیمی هم در میانه زمین مانع بازیسازی حریفان شد و وحید امیری و سردار آزمون هم در این رقابتها موفق بودند. سردار آزمون در بازی با پرتغال جزء بازیکنان تاثیر گذار بود و یک پنالتی هم به نفع تیم ما گرفت. 

تیم ملی نسبت به جام جهانی های گذشته روند رو به رشد داشته است 

کلهر درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه اظهار کرد: تیم ملی عملکرد فوق العاده ای در جام جهانی داشت و استعدادهای فوتبال ما در این رقابتها به جهانیان معرفی شدند و کسب 4 امتیاز در گروه مرگ جام جهانی نشان دهنده روند رو به رشد تیم ملی نسبت به جام های جهانی قبلی است . 

پیشکسوت فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: کی روش شناخت خوبی از بازیکنان تیم ملی پیدا کرده است و به طور حتم می تواند سال های برای فوتبال کشورمان مثمر ثمر باشد و باید این مربی را حفظ کنیم. 

بیشتر بخوانیم: 

کی روش: بهترین بازی خود را مقابل پرتغال انجام دادیم

طارمی: فقط می‌توانم از مردم عذرخواهی کنم

انتهای پیام/ 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار