جام جهانی ۲۰۱۸؛

کی روش: بهترین بازی خود را مقابل پرتغال انجام دادیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازیکنان ایران بهترین بازی خود در جام جهانی را مقابل پرتغال انجام دادند.

کی روش: بهترین بازی خود را مقابل پرتغال انجام دادیمبه گزارش خبرنگار دنیای ورزشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کارلوس کی‌روش درباره تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و حذف در این رقابت ها بیان کرد: بازیکنانم به سختی تلاش کرده و نشان دادند آماده بهترین بازی مقابل پرتغال هستند. این کار را هم انجام دادیم.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی 2018 را لحظه به لحظه در اینجاجام جهانی 2018) دنبال کنید.

او ادامه داد: همانگونه که از بازی های جام جهانی انتظار می‌رود، بازی سختی مقابل پرتغال داشتیم. این بازی یک دوئل و جنگ بین بازیکنان بود. برابر مدعی قهرمانی جهان خوب بازی کردیم.

کی روش درمورد اینکه چرا تیم ملی فوتبال ایران در ۲ بازی اولش برخلاف نمایشی برخلاف دیدار با پرتغال داشت، گفت: باید واقع‌بین باشیم و واقع‌بینانه بازی کنیم. مراکش را شکست دادیم مقابل اسپانیا هم که کنترل کردنش سخت است، بازی خوبی انجام دادیم و شایسته باخت هم نبودیم. با ۵ امتیاز می‌توانستیم به مرحله بعدی صعود کنیم.

کی روش درمورد اعتراض هایش به عملکرد داور پاراگوئه ای این بازی بیان کرد: نظر من درباره داوری مشخص است. مسئولان فیفا اینجا حضور دارند و می توانند صدایم را بشنوند. آنها می‌دانند نظر من در مورد داوری و سیستم ویدیو چک چیست؟ زمانی که داور برای پرتغال پنالتی گرفت دمای بدنم از ۴۶ به بالای ۵۰ درجه رسید و مجبور شدم کتم را دربیاورم.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

او افزود: دیگر نمی خواهم علیه تیم ملی کشورم که از حالا طرفدار آن هستم، صحبت کنم اما بازیکنی که با آرنج به صورت حریف می زند، باید کارت قرمز بگیرد. به همین دلیل رونالدو باید از زمین اخراج می شد. من می خواهم از شخصیت تیمم صحبت کنم چراکه با وجود اشتباهات زیاد داوری، تنها تیمی که از این امر شکایت نکرد ما بودیم.

او افزود: تنها پرتغال و اسپانیا که در بازی با ایران داوری به نفع آنها بود، از VAR راضی هستند. باید برای ما مشخص شود داور چه کسی است و این اختیار را دارد تا تصمیم را بگیرد. مردم ایران حق ندارند بدانند چه اتفاقی می افتد؟ اگر قرار است از سیسستمی به نام VAR استفاده شود دیگر نباید اشتباهی صورت بگیرد. باید یک پنالتی بیشتر برای ما در این بازی می گرفتند. من علیه تکنولوژی صحبت می کنم که در هر بازی بالای ۲۰ هزار دلار هزینه دارد اما متوجه نمی شوم چه تفاوتی بین حرکت رونالدو و رامین رضائیان وجود دارد. تنها یک سوال کرده و از فیفا خواستیم تکلیفمان را روشن کند اما گفتند نامه بنویسید تا در جام جهانی بعدی جوابتان را بدهیم.

کی روش خاطرنشان کرد: ملت ایران برای رسیدن به جام جهانی فداکاری زیادی کردند. تمام داوران اشتباه می کنند اما چرا سیستمی که هزاران دلار برای آن هزینه شده است، به ما نشان نمی دهند. حقمان است بدانیم در سیستم ویدیوچک چه اتفاقی می افتد؟ با این حرف ها نباید برای من در پرتغال مشکل ایجاد شود و باید رسانه های کشورم منصف بوده و با واقع گرایی احترام مرا حفظ کنند. باید در استفاده از سیستم ویدیوچک بهتر عمل شود.

او افزود: برای سیستم VAR هزاران دلار هزینه شده اما رونالدو با وجود استفاده از آرنج کارت زرد می گیرد. آیا او به دلیل ابرستاره بودن، کارت قرمز نگرفت؟ نمی توانیم تا حدی صداقت داشته باشیم؟ اگر کریس با آرنج ضربه زده است باید اخراج شود. داور برای کارت زردن نشان دادن به او چه توضیحی دارد؟ برای رونالدو احترام قائلم اما باید بدانم چه کسی بازی را قضاوت می کند. چرا من که مربی هستم نباید تصاویر ویدیویی را ببینم؟ برای پرتغال در همان بازبینی اول پنالتی گرفتند،‌اما در صحنه پنالتی ایران ۶ بار این کار انجام شد. اینفانتینو باید در این سیستم تغییرات ایجاد کند.

کی روش در ادامه با تشکر از بازیکنانش اظهار داشت: از تمام بازیکنانم تشکر و به آنها افتخار می‌کنم. از ابتدا می‌گفتند ما در این گروه قعرنشین می شویم. مهم ترین بازی ایران با پرتغال بود اما توانستیم پرتغال را متوقف کرده و کاربزرگی انجام دهیم. ریکاردو کوارشما، با به ثمر رساندن آن گل کار بزرگی انجام داد. در طول بازی کرنرهای زیادی زدند. فقط می خواستیم توپ به رونالدو نرسد چراکه روی نقطه ضعف پرتغال کار کرده و دیدید تا چه اندازه منسجم بازی کردیم. طبق برنامه ریزی مان در نیمه دوم پرتغال را از پا درآوردیم. حریف را تحریک کردیم و پرتغال اشتباهات زیادی انجام داد. سامان قدوس موقعیت خوبی داشت که ضربه‌او از کنار دروازه بیرون رفت.

او افزود: از نمایش بازیکنانم مقابل پرتغال و بازی خوب آنها احساس غرور می کنم، از عملکرد خودم و بازیکنانم خیلی خوشحالم. بازیکنانم مطابق انتظارات عمل کرده و کرامت و صداقت داشتند. در این جام جهانی هم بردیم و هم آموختیم. هیچ کس فکر نمی کرد به خوبی بجنگیم اما اعتراف می کنم ایرانی ها بسیار شجاع هستند. تقویت روحیه مبارزه طلبی بازیکنان از کارهای روزمره ام و برای این امر ۸ سال زحمت کشیدم. با این وجود نتیجه به عملکردتان باز می گردد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درمورد حس خود در زمان پخش سرود پرتغال اظهار داشت: در آن لحظه باشکوه فهمیدم ۲۰ سال برای تیم های پرتغال و ایران زحمت کشیدم. حتی فرناندو سانتوس، بازیکنان پرتغال، برزیلی‌ها و اسپانیایی‌هایی‌که با آن ها کارکرده بودم به من تبریک گفتند. برخی بازیکنان فعلی پرتغال از نوجوانی با من کار می کردند و دیدار دوباره با آنها لذت زیادی دارد.

کی روش درباره تمدید قراردادش با فدراسیون فوتبال گفت از فدراسیون ایران برای ادامه همکاری پیشنهاد دارم و مسئولان فدراسیون برای ۶ ماه مرا می خواهند. با این وجود اکنون وقت مناسبی نیست که درباره قراردادم حرف بزنم. می‌خواهم از صمیم قلب از بازیکنانم تشکر کنم و بگویم کادر فنی خوبی دارم. طرفداران ایران هم عالی بودند. امیدوارم در جام جهانی بعدی پیشرفت کنیم چراکه این امر هدف همیشگی من است. در جام جهانی ۲۰۱۴ هم بی دلیل مقابل آرژانتین حذف شدیم. اگر ویدیو چک بود به آرژانتین می باختیم؟ سیستم VAR ذهن من را درگیر کرده است و احساس افسردگی می ‌کنم. بازیکنان و هواداران ایران باید بیشتر احترام بببیند اما آنها مورد حمایت من هستند. اگر شرایط اینگونه پیش برود از اکنون باید تمام صحنه ها از ویدیو چک بررسی شود.

انتهای پیام/

اظهارات کی روش پس از دیدار مقابل پرتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار