راه اندازی سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی لرستان در پلدختر

در مراسمی سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان لرستان در پلدختر راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ به مناسبت هفته قوه قضاییه، در مراسمی با حضور نعمت الله دستیاری فرماندار، بیژن سوری رئیس دادگستری پلدختر، دادستان پلدختر، شیخی معاون دادستان، فرمانده سپاه ناحیه پلدختر و ... دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در شهرستان پلدختر راه اندازی شد.

رئیس دادگستری پلدختر در این مراسم اظهار داشت: شهرستان پلدختر بعد از خرم آباد و بروجرد سومین شهرستان لرستان است که دفتر خدمات الکترونیک قضایی با ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در آن افتتاح و راه اندازی شد.

بیژن سوری توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را یکی از سیاست‌های قوه قضاییه دانست و افزود: دسترسی آسان مردم به مراکز قضایی و دادگستری هدف افتتاح این دفتر در شهرستان پلدختر است.

وی خاطر نشان کرد: این دفتر در راستای کاهش مراجعات حضوری، اتلاف وقت، تسریع در روند اجرایی پرونده ها، ارتقا سلامت اداری، ایجاد بستر‌های لازم برای دسترسی آسان‌تر مردم، استفاده از فناوری‌های نوین و بهره گیری از سیستم الکترونیک در پلدختر راه اندازی شد.

سوری خاطرنشان کرد: مراجعان به قوه قضاییه باید ابتدا با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سامانه «ثنا» ثبت نام و مشخصات خود را در آنجا ثبت کنند و پس از ثبت نام و احراز هویت حساب کاربری شناسه و رمز ورود به سامانه ابلاغ به وی تخصیص می‌یابد و بعد از آن می‌تواند از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

وی افزود: ابلاغیه‌های دادگستری و رساندن آن به دست طرفین دعوی یکی از معضلات و مشکلات حوزه قضایی بود که گاهی اوقات منجر به گم شدن اوراق می‌شد.

رئیس دادگستری پلدختر گفت: با اجرای ابلاغ‌های الکترونیکی دیگر از ارسال احضارنامه‌های فیزیکی جلوگیری می‌شود و صاحبان ابلاغیه بدون حضور در دادگستری می‌توانند با دریافت یک پیامک از تلفن همراه خود در یک بستر امن الکترونیک از نحوه اجرای پرونده اطلاع حاصل کنند.

وی راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی را یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های قوه قضاییه به منظور تحقق اجرای عدالت آسان دانست و افزود: کاهش اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی معطوف به پرونده‌ها و حذف بروکراسی و الکترونیکی شدن مکاتبات و ابلاغات از جمله مزایای این طرح است.

سوری از مردم خواست برای استفاده از مزایای این طرح به دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان و ثبت مشخصات خود در سامانه «ثنا» مراجعه کنند.

رئیس دادگستری پلدختر گفت: دفتر خدمات الکترونیک قضایی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با توجه به کاهش هزینه‌ها و تکریم ارباب رجوع در این شهرستان راه اندازی شده است.

انتهای پیام/د

سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی لرستان در پلدختر راه اندازی شد

برچسب ها: نیروی قضایی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.