خوزستان عاری از تب کریمه کنگو

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هم اکنون بیماری تب کریمه کنگو در خوزستان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر شکراله سلمان زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: تب کریمه کنگو بیماری بومی کشور و خوزستان است دریک ماه گذشته یک نفر مرد با این علایم در خوزستان مشاهده شد که در کار خرید و فروش دام بود و به موقع تشخیص و درمان شد.

وی با اشاره به علائم تب کریمه کنگو افزود: افراد با علایمی از جمله تب شدید و سابقه تماس با دام باید مورد آزمایش قرار گیرند که در صورت مشاهده اختلالات خونی، کبدی و انعقادی وجود بیماری ثابت می شود.

سلمان زاده عنوان کرد: و افرادی که با دام سر و کار دارند محل زندگی دام را از محل زندگی خود جدا کنند و حتی در صورتی که کنه از دام به بدن انسان بچسبد باید با روش خاص و بدون له شدگی از پوست جدا شود چون خطرناک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز  با تاکید بر خرید گوشت از قصابی های معتبر گفت: مردم سعی کنند گوشت و فرآورده های گوشتی را از قصابی های معتبر با مهر دامپزشکی خریداری کنند چرا که خرید دام زنده و یا ذبح دام در خانه، خرید گوشت از افرادی که در معابر یا کنار جاده اقدام به فروش می کنند خطرناک است.

وی در پایان گفت: در صورت مشاهده کنه در بدن دام، از طریق هماهنگی با سازمان دامپزشکی سمپاشی کنند ولی خود اقدام به جداسازی نکنند چون له شدن کنه باعث انتقال بیماری می شود.

انتهای پیام/م

تب کریمه کنگو بومی خوزستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.