کمبود 75 درصدی نیرو در دادگستری چادگان

رئیس دادگستری شهرستان چادگان از کمبود 75 درصدی نیرو در دادگستری این شهرستان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا ناظمی هرندی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با وجود کمبود نیروی 75 درصدی در دادگستری چادگان، از تیرماه 96 تا تیرماه امسال 11 هزار پرونده در این شهرستان ثبت‌ شده که کلیه پرونده‌ها منتهی به رأی شده است.

وی افزود: به‌طور متوسط ماهیانه بیش از 900 پرونده با موضوع‌های ملکی، منابع طبیعی، سرقت، کیفری و اختلافات خانوادگی هست که در این دادگاه ثبت می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان چادگان گفت: در شهرستان چادگان 5 شورای حل اختلاف داریم که 3 شورا در چادگان، دو شورا در شهر رزوه و یک شورا در بخش چناررود است، در شوراهای حل اختلاف شهرستان 50 نفر فعالیت می‌کنند که 80 درصد این افراد شاغلان ادارات شهرستان چادگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: آمار طلاق نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش‌ یافته که عمدتاً به دلایل فقر، مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی و دخالت خانواده‌ها بوده است؛ انتظار می‌رود خانواده‌ها در سرنوشت فرزندان خود در انتخاب همسر بیشتر دقت کنند تا شاهد حوادث تلخ طلاق در شهرستان نباشیم.

ناظمی هرندی اذعان داشت: این دادگستری در بین دادگستری‌های کل کشور رتبه اول را در بخش فرهنگی به خود اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: با وجود کمبود نیرو با کمک نیروی انتظامی شهرستان وهم کاری خوب سبزپوشان انتظامی با دستگاه قضایی توانسته‌ایم بر بسیاری از مسائل و مشکلات شهرستان چادگان فائق آبیم.

رئیس دادگستری شهرستان چادگان بیان داشت: ضعف در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه موجب بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسئله تأکید داشته و دارند اهتمام بیشتری به این مقوله از سوی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، رسانه‌ها و عموم مردم صورت پذیرد.

وی به برنامه‌های هفته قضایی اشاره کرد و گفت: بازدید از زندان، پیاده‌روی، دیدار با نیروهای انتظامی، غبارروبی گلزار شهدا و گمنام، زیارت عاشورا و برنامه‌های سخنرانی در بخش چناررود از برنامه‌هایی است که در هفته قوه قضائیه در شهرستان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

صدور رأی برای 11 هزار پرونده قضایی در چادگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.