مدیرکل دادگستری استان اصفهان:

۴۵درصد پست های اداری دستگاه قضا اصفهان خالی از کارمند است

مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: ۴۵درصد پست های اداری دستگاه قضا اصفهان خالی از کارمند است

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  احمد خسروی وفا در جلسه هفته نکوداشت قوه قضاییه که امروز در ساختمان مرکزی دادگستری کل استان اصفهان برگزارشد، با اشاره به اینکه شهید بهشتی مجسمه تقوا و تندیس عدالت بودند، اظهارداشت: فرمایش مقام معظم رهبری،از وی به عنوان معماری بزرگ دستگاه قضا یاد می کرد.
وی تصریح کرد: بالاترین تعبیر در مورد شهید بهشتی را امام خمینی(ره)، با این مضمون که«شهید بهشتی یک ملت بود برای ملت ما، شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد،خار چشم دشمنان شد»،فرمودند.
این مقام مسئول در ادامه به ذکر دو نکته پرداخت و افزود: وجود تعداد زیادی از ایثارگران در دستگاه قضا استان اصفهان باعث افتخار است.
خسروی وفا از خدمت تعداد ۱۰۸فررند شهید در درون دستگاه قضا خبرداد و گفت: این تعداد فرزند شهید باعث برکت این دستگاه است‌.
وی اضافه کرد: در دوران جنگ، دادگستری تعداد۱۱شهید را تقدیم انقلاب کرد.
به گفته این مقام مسئول دادگستری استان اصفهان جز دستگاه های مقید در رعایت قانون جذب ۲۵درصدی نیروی ایثارگر است.
خسروی وفا بیان داشت: امروز کمتر دستگاهی است که قانون یک چهارم ابواب جمعی آن ایثارگر باشند.
به گفته وی استان اصفهان با توجه به آمار موجود، کمبودهای بیشتری را در درون خود حس می کند چراکه این استان طبق بررسی های انجام شده باید تعداد ۴۶۰۰کارمند داشته باشد اما ۳۶درصد پست های اداری ما دارای کارمندان است.
مدیرکل دادگستری استان اصفهان افزود:طبق آخرین شاخص های کشوری ارائه شده در جلسه شورای معاونین، در مقابل هر یک قاضی، ۳/۸درصد کارمند وحود دارد که این امار در استان اصفهان، ۲/۷درصد است.
خسروی وفا ادامه داد:در صورت اختصاص۷۰۰ کارمند به دستگاه قضا، آمار این استان به متوسط یا میانگین کشوری نزدیک می رسد.
وی با اشاره به کمبود ۴۵٪ درصدی کارمند در پست های قضایی، اذعان داشت: وجود این کمبودها مانع کار نشده است.
این مقام مسئول به لطف الهی و بنا به نامه ذوالقدر، دادگستری استان اصفهان، رتبه اول بهره وری را در کشور دارد که موضوع بی نظیر است.
خسروی وفا اذعان داشت: در طول ۵سال خدمت خود در دادگستری استان اصفهان، هر آنچه پرونده وارد دادگستری شده، نه تنها معادل آن مختومه شده است بلکه ۵۶درصد پرونده های سال های قبل از آن نیز مختومه شده است.
وی در پایان خاطر نشان ساخت: طی سالهای خدمت خود در این دستگاه و با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به دادگاه های کیفری، وقت رسیدگی به پرونده ها از ۴۰۴روز به ۲۶۵روز رسیده است.

 

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.