امام جمعه موقت تهران :

پیشگیری از وظایف اصلی دستگاه قضایی است

امام جمعه موقت تهران گفت: دستگاه قضایی باید فرهنگساز باشد و در زمینه پیشگیری کارهای فرهنگی گسترده ای انجام دهد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت السلام کاظم صدیقی در مراسم  نکوداشت قوه قضاییه در اصفهان با اشاره به اینکه مردم ایران از نظر صبوری، روحی در ردیف کشورهای اول و از نظر تاریخ جز وفادارترین مردم از نظر مسائل دینی، فرهنگی و ارمان های شهیدان هستند، اظهار داشت: در قوه قضاییه مردانی داریم که خداوند آنها را حجت و الگو قرار داده است.
وی تصریح کرد: دادگستری می تواند زمینه ساز ظهور امام عصر باشد چراکه این امام در زمانی که عدل برقرار شود ظهور می کند.
این مقام مسئول ادامه داد:زندان کردم محکومان، اجرای حدود، وضعیت، قطعیت جز کارهای حاشیه ای دستگاه قضا است، چرا که این دستگاه باید فرهنگ سازی کند.
صدیقی با تاکید بر اینکه قاضی باید قفل باید دلها را باز و محیط فکر را از وسوسه های شیطانی رها کند، گفت: قوه قضاییه نقش بیمارستان و درمانگاه را دارد و باید پیشگیری کند و اعمال زور را در مرحله آخر انجام دهد.
وی گفت: دستگاه قضا نظام اسلامی با نظام لیبرالی استبدادی متفاوت است چراکه آنها طبق بی قانونی ها اجرای حکم می کنند.قاضی در نظام اسلامی به جای امیرالمومنین می نشیند و باید خوی امیرالمومنین داشته باشد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: شهید بهشتی قبل از اینکه سیاست مدار و نویسنده باشد،انسان وارسته و دلبر بود و عظمت روحی وی کم نظیر بود.
حجت السلام صدیقی گفت: شهید بهشتی بلند همتی داشت و آن چنان عالم برای او شناخته شده بود که واقعیت جامعه را با تخیلات خود ارزیابی نمیکرد.
وی افزود: بهشتی انچنان از نظر اخلاقی منفعل، صبور و دور اندیش بود که هیچ چیز او را منفعل نمیکرد و ایشان همیشه به دنبال علت مشکلات بودند و برای رفع مشکلات تلاش می کردند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دستگاه قضایی باید در کار خود مستقل،باشد و خود تربیت و اجرا کند،گفت: این موضوع باعث می شود زیر بار هیچکس نباشد و هیچکس در این دستگاه دستکاری نکند.
حجت السلام صدیقی افزود: آیت الله بهشتی جلسات متعددی در کادرسازی برای دستگاه قضایی و خارج از ان برگزار می کرد و پیش بینی وی این بود که شاید معلمین مورد اهانت واقع شوند پس باید افرادی با لباس غیر روحانیت با تفکرات ما اشنا و تربیت شود.
وی با اشاره به اینکه دشمن ظرفیت های زیادی را از ما گرفته است، خاطرنشان ساخت: قضاوت ما همه نوعی ارباب رجوع دارد و باید در مقابل افراد دریا باشیم.

 

انتهای پیام  / س

صحبت های امام جمعه موقت تهران در همایش قوه قضاییه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.