به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت؛

تجهیز 25 باب خانه ورزش روستایی استان کرمان

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، 25 باب خانه ورزش روستایی در 17 شهرستان استان کرمان تجهیز شد.

محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در حاشیه ی مراسم ارسال همزمان تجهیزات 25 باب خانه ورزش روستایی در 17 شهرستان استان کرمان که از مقابل اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان انجام شد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ضمن گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: در راستای مبارزه با مواد مخدر، یکی از رسالت های اداره کل ورزش و جوانان توسعه ی بحث ورزش به ویژه ورزش همگانی در روستاهاست.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه های موجود، در رأس کشور، بحث توسعه خانه ورزش روستایی بر عهده هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی و خود ادارات ورزش و جوانان استان کرمان است.

امیری خراسانی تصریح کرد: در این راستا، در نخستین مرحله، تجهیزات 25 باب خانه ورزش روستایی بین 17 شهرستان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله ی دوم نیز 25 باب خانه تجهیز می شوند، ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال بیش از 100 باب خانه ورزش روستایی تجهیز و راه اندازی شوند.

امیری خراسانی تجهیزات توزیع شده در خانه های ورزش روستایی را شامل میز تنیس روی میز، تاتامی، فوتبال رو میزی، دارت و شطرنج عنوان کرد و یادآور شد: این تجهیزات در فضای حداقل 40 متر مربع برای روستاییان دیده شده تا بتوانند فعالیت های سالم ورزشی را داشته باشند و اوقات فراغتشان را با ورزش پیگیری کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به انتخاب شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر سال حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و گفت: تجهیزات در نظر گرفته شده برای خانه های ورزش روستایی، همه از تولیدات داخلیست.

امیری خراسانی تعداد خانه های ورزش روستایی استان را تا قبل از سال 96، 10 باب خانه عنوان کرد و افزود: این تعداد در سال 96 به 25 باب خانه افزایش یافت.

وی ابراز امیدواری کرد: این تعداد تا پایان امسال به بیش از 100 باب خانه افزایش یابد و در سال های بعد نیز شاهد افزایش دو برابری این خانه ها باشیم.

امیری خراسانی تصریح کرد: توسعه و یا افزایش سرانه فضای ورزش روستایی به منظور ترغیب هموطنان و هم استانی ها برای فعالیت های بیشتر و پر کردن اوقات فراغتشان به وسیله ی ورزش است.

وی توسعه ورزش بانوان در روستاها را یکی از اهداف اصلی راه اندازی خانه های ورزش روستایی دانست و یادآور شد: با توجه به یکسری محدودیت های عرفی و شرعی که در بحث بانوان وجود دارد، انجام این کار می تواند، کمک کند تا بانوان حتی در روستاها در این فضا بتوانند به فعالیت ورزشی بپردازند و بدین ترتیب شاهد مشارکت روز افزون بانوان روستایی در حوزه ی ورزش نیز باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه برای تجهیز هر خانه ورزش روستایی 5 میلیون تومان هزینه می شود، گفت: تا کنون میزان حدود 200 میلیون تومان هزینه شده است و امیدواریم با پیگیری از محل اعتبارات دولتی نیز بتوانیم بیش از 100 خانه را تا پایان امسال تجهیز کنیم.

امیری خراسانی انجام ورزش صبحگاهی و شامگاهی در پارک ها  و برگزاری حداقل 10کارگاه ویژه ی کارمندان و مربیان ورزشی در راستای ورزش سالم در قالب مبارزه با آسیب های اجتماعی را از دیگر برنامه های این اداره کل در هفته ی مبارزه با مواد مخدر برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد: هر ساله این برنامه ها را در قالب برنامه های همگانی بیشتر توسعه دهیم تا مخاطبان بیشتری زیر پوشش قرار گیرند.

انتهای پیام/ب

25 باب خانه ورزش روستایی در 17 شهرستان استان کرمان تجهیز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.