معرفی بازی Far Cry 5

در این روزهای گرم تابستان و تعطیلات هیچ چیزی جای بازی‌های هیجان انگیز در زیر باد کولر را نمی‌گیرد چه برسد به این که آن بازی مهیج و پرمحتوا باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این روزهای گرم تابستان و تعطیلات هیچ چیزی جای بازی های هیجان انگیز در زیر باد کولر را نمی گیرد چه برسد به این که آن بازی مهیج و پرمحتوا باشد.

برهمین اساس باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا اطلاعاتی درباره برخی از بازی‌های رایج در بازار را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و امروز نیز به سراغ معرفی بازی Far Cry 5 رفته است، پس با ما همراه باشید.

معرفی بازی Far Cry 5

همه چیز درباره بازی Far Cry 5

سری far cry با نسخه سوم خود معروف شدند، اما این بازی همیشه مشکلاتی داشته که اگر از آن‌ها چشم پوشی کنیم‌ می‌توانیم با بازی کنار بیاییم.


بیشتر بخوانید: معرفی بازی Metal Gear Survive 


مهمترین مشکل بازی‌های شرکت ubisoft خسته کننده بودن آن‌ها بود که این ویژگی‌ها بیشتر در بازی‌های watch dogs و division بود، اما یوبیسافت از اشتبا هات خود درس گرفت و توانست با watch dogs ۲ نشان دهد که می تواند یک بازی سرگرم کننده ارائه بدهد، اما فارکرای از نسخه سوم پر محتوا بود، اما چه چیزی باعث خسته کننده شدن این سری می‌شد؟

تنها تکراری شدن مکانیزم گیم پلی و داستان‌هایی بی نظم.

معرفی بازی Far Cry 5

اما یوبیسافت در far cry ۵ توانسته یک بازی واقعا پر محتوا وهیجان انگیز را خلق کند و کلیشه‌های نسخه‌های قبلی مانند بالا رفتن از یک برج را کنار گذاشته و بازی خود را متفاوت تر کرده است.

بازی آنقدر پر محتوا و بزرگ است که  تا مدت طولانی خسته نخواهید شد.


بیشتر بدانید: بازی‌های محبوب پلی‌استیشن با قیمت کمتر به فروش می‌رسند +تصاویر 


دیگر برای انجام ماموریت‌ها و یا آزاد کردن اسیران نمی‌توانید از یک برج بالا بروید بلکه باید با گشت و گذار در منطقه آن‌ها را پیدا کنید.

ایده کلی این بازی کمتر در بازی‌های دیگر مشاهده می‌شود و آن هم یک فرقه افراطی است که رهبر آن‌ها فردی به نام جوزف سید و خواهر و برادرانش که در یکی از شهر‌های ایالت مونتانا حکمرانی می کنند.

شخصیت منفی بازی از همان کلیشه قدیمی بعضی بازی‌های یوبیسافت پیروی نمی‌کند:یک انسان بی رحم، سخنور و کاریزماتیک بلکه جوزف سید یک شخصیت مرموز است و بیشتر اواخر بازی آفتابی می‌شود و در ابتدا باید با برادر و خواهر او مقابله کنید و مناطق تحت کنترل آن‌ها را از دسترسی آن‌ها خارج کنید.

معرفی بازی Far Cry 5

بزرگ‌ترین افزوده‌ی بازی نسبت به نسخه‌های قبل که یوبیسافت خیلی روی آن مانور داد، قابلیت Guns For Hire است که در نهایت تعجب خیلی هم خوب کار می‌کند.

بازی از همان ساعات اولیه به شما می‌گوید هرکسی را که از دست مأمورین خانواده‌ی سید نجات دهید، می‌توانید به لیست رفقای خود در مواقع نیاز اضافه کنید.


بیشتر بدانید: بهترین بازی های اندرویدی سال 2017 


بخشی به نام Roster در منوی بازی وجود دارد که لیست کسانی را که استخدام کرده‌اید نشان می‌دهد، آن‌ها می‌توانند شهروندان معمولی باشند یا از آن ۹ شخصیت خاص که کمی بعد بهشان می‌رسیم.

شهروندان معمولی را می‌توانید در اکثر مأموریت‌ها و اتفاقات داخل بازی به کار بگیرید، به طوری که انگار با یکی از دوستانتان در حال بازی در حالت کوآپ هستید.

معرفی بازی Far Cry 5

می‌توانید به آن‌ها دستور دهید روی دشمن خاصی تمرکز کنند یا به مکانی که شما می‌گویید بروند.

اما سرگرمی اصلی آن‌جا است که کمی در بازی جلوتر می‌روید و شخصیت‌های داستانی را فعال می‌کنید.

۹ نفر (از جمله یک سگ، یک شیر کوهی - گربه‌سانی شبیه ببر بدون راه‌راه - و یک خرس) در دسترس شما هستند تا با خیال راحت‌تر به دل دشمنان کم‌هوش و بعضا بی‌هوش بازی بروید.

آن‌ها با مهارت‌های خاص خود به شما کمک می‌کنند: یکی خلبان است، دیگری در اسنایپ کردن تخصص دارد، یکی هم اسلحه‌ی موردعلاقه‌اش آتش افکن است. به کار گیری آن‌ها بسیار راحت و سریع است و این مکانیک جدید به سرعت جا می‌افتد و می‌بینید که برای هرموقعیتی شخصی را برای کمک فراخواندید.

از نکات ریز گیم‌پلی که بگذریم به خود مأموریت‌ها می‌رسیم، جایی که بر خلاف بازی‌هایی مثل اسسینز کرید اصلا حس تکراری یا حوصله‌سربر بودن نمی‌دهند.

معرفی بازی Far Cry 5

همانطور که اشاره شد به لطف اضافه شدن آنتاگونیست‌های بازی و کاراکتر‌های فراوان، هر مرحله حس و حال خودش را دارد و با اینکه نمی‌توان انتظار داشت تک تک ده‌ها مأ‌موریت بازی منحصر به فرد باشند.

اگر به جنگل‌های بازی نگاه کنید احساس می‌کنید واقعا در آن جا هستید چرا که یوبیسافت کار خود را در طراحی محیط خوب انجام داده و بازی از نظر طراحی محیط بسیار زیبا کار شده، اما مشکل بزرگ در گرافیک طراحی جزئیات بازی است به طوری که شاهد باگ‌های متفاوتی هستیم، اما این باگ‌ها به تجربه کلی آسیبی نمی‌زند.


بیشتر بخوانید: معرفی بازی God of war +تصاویر 


مدل سازی و کیفیت اشیا و آبجکت‌ها در حد کامل متوسطی است که البته برای یک بازی جهان‌بازی با چنین وسعتی عادی به نظر می‌رسد، اما این اختلاف در طراحی تا حدی عجیب است.

برای مثال جزئیات داخل ماشین‌ها، محیط‌های داخلی بعضی خانه‌ها و اشیایی که این طرف و آن طرف پیدا می‌شوند حتی در حد بازی‌های دو سال پیش خود یوبیسافت هم نیستند.

بازی far cry ۵ هیچ مشکلی از نظر محتوا ندارد، مشکلی که گریبان گیر خیلی از بازی‌هاست و اگر یک بازی واقعا سرگرم کننده می‌خواهید far cry ۵ یک از  بهترین‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار