فریبکا‌رترین فوتبالیست‌های جام جهانی؛ از چشمک رونالدو تا مشت سوارز

در جام‌های‌جهانی برخی فوتبالیست‌ها با فریبکاری بعضا موفق شده‌اند نتایج بازی را تغییر دهند

فریبکاران موفق جام‌جهانیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛نیمار در بازی‌های دوره دوم جام‌جهانی روسیه برزیل توانست دو بر هیچ بر کاستاریکا غلبه کند؛ اما این بازی به جای آن‌که به خاطر گل‌هایش ماندگار باشد بیشتر رسوایی شیرجه نیمار آن را خبرساز کرد.

نیمار که در این بازی سعی داشت داور را فریب دهد، خودش را در محوطه جریمه روی زمین انداخت تا بتواند پنالتی بگیرد، اما سیستم کمک‌داور ویدیویی یا VAR باعث شد تا داور تصمیم پنالتی را برگرداند، چون در ویدیو به وضوح مشخص است که بازیکن دفاع کاستاریکا هیچ تماسی با نیمار ندارد.

استفاده از سیستم VAR نشان می‌دهد که در بازی‌های جام‌جهانی بازیکنان حاضرند دست به هر کاری بزنند تا بتوانند امتیازی در برابر حریف به دست آورند؛ از خطای هند گرفته تا استفاده از استروئید‌ها، الجزیره به ٦ تقلب فوتبالیست‌ها در جام‌های جهانی اشاره کرده است:

١. پرش فرد
در جام‌جهانی ٢٠١٤ برزیل، بیست دقیقه مانده به پایان بازی برزیل مقابل کرواسی نتیجه بازی همچنان ١-١ بود. توپ در حالی در محوطه جریمه به فرد می‌رسد که پشتش به دروازه است. فرد خودش را از پشت روی دیان لوورن دفاع کروات می‌اندازد و در نتیجه داور نقطه پنالتی را نشان می‌دهد. برزیل این بازی را ٣ بر یک می‌برد و کرواسی در دور اول بازی‌ها حذف می‌شود.

٢. چشم‌های وق‌زده مارادونا

در جام‌جهانی ١٩٩٤، انتظار نمی‌رفت دیگو مارادونا تأثیر بسزایی در این جام داشته باشد. مارادونا که باعث شده بود آرژانتین در سال ١٩٨٦ بدرخشد حالا اضافه‌وزن داشت، مصدوم بود و از روز‌های اوجش بسیار دور شده بود؛ اما در بازی آرژانتین مقابل یونان، مارادونا بشدت لاغر شده بود. بعد از گل سوم، مارادونا فریادزنان با چشمانی وق‌زده و رگ‌های بیرون‌زده به سمت دوربین‌ها می‌دود. یک هفته بعد نتیجه آزمایش محرک افدرین مارادونا مثبت نشان داده شد.

٣. «شبه گل» لمپارد

در جام‌جهانی ٢٠١٠، وقتی که انگلیس ٢ بر ١ از آلمان عقب بود جرج لاریوندا، داور مسابقه گل لمپارد را که از خط دروازه عبور کرده بود، قبول نکرد. نویر، دروازه‌بان آلمان توانسته بود با عکس‌العمل سریعش داور را فریب دهد که توپ از خط عبور نکرده است.

٤. رسوایی خیخن

در جام‌جهانی ١٩٨٢ در بازی آخر گروه ٢ بین تیم‌های آلمان غربی و اتریش هر دو تیم می‌دانستند که یک یا دو گل آلمانی‌ها را به دور دوم خواهد فرستاد. بعد از ١٠ دقیقه اول بازی که آلمان جلو می‌افتد، هر دو تیم ٨٠ دقیقه باقیمانده را به‌طور نمایشی با پاس‌کاری در زمین خودشان سپری کردند.

٥. چشمک رونالدو

در جام‌جهانی ٢٠٠٦، برد پرتغال مقابل انگلیس باعث شد پرتغالی‌ها به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کنند. در آن بازی رونالدو سعی داشت تا داور را راضی کند وین رونی را بعد از خطا روی ریکاردو کاروالیو اخراج کند. بعد از اخراج رونی دوربین‌ها رونالدو را نشان می‌دهند که به لویی اسکولاری سرمربی چشمک می‌زند.

٦. مشت والیبال سوارز

شهرت شخصیت شرور سوارز از سال ٢٠١٠ شروع شد؛ زمانی که در بازی مقابل غنا همانند والیبال توپ بازیکن مقابل را از دروازه دور کرد. سوارز با این‌که اخراج شد، اما غنا نتوانست پنالتی را گل کند. درنهایت اروگوئه در ضربات پنالتی بازی را برد.

٧. دست خدا

در بازی‌های یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ١٩٨٦ میان دوتیم انگلیس و آرژانتین مارادونا با ضربه دست چپش توپ را از بالای سر دروازه‌بان، پیتر شیلتون وارد گل می‌کند. علی بن‌ناصر، داور مسابقه گل را قبول می‌کند و می‌گوید استفاده مارادونا از دستش را ندیده است. مارادونا بعد‌ها گل را اینگونه توصیف می‌کند: «با استفاده کمی از سر مارادونا و کمی دست خدا».

منبع:روزنامه شهروند

انتهای پیام/

فوتبالیست‌هایی که با فریبکاری نتایج بازی جام جهانی را تغییر دادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار