منابع آگاه: برجام محور گفتگوهای هیلی با مقامات هندی

نماینده آمریکا در سازمان ملل قرار است امروز برای یک سفر سه روزه و دیدار با مقامات هندی وارد این کشور شود.

برجام محور اصلی سفر امروز هیلی به هندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندین اکسپرس، نیکی هیلی، نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل، قرار است روز سه شنبه (امروز) برای یک سفر سه روزه  وارد هند شود. هیلی درست چند روز پیش از آغاز گفتگوهای آمریکا و هند در 6 جولای در واشنگتن، راهی هند می‌شود.

سفر نماینده آمریکا در میان اختلافات بین واشنگتن و دهلی نو در موضوعاتی از جمله خروج آمریکا از توافق هسته‌ای سال 2015 ایران و اعمال تحریم بر توافقات دفاعی با روسیه صورت می‌گیرد.

بنا به گزارش خبرگزاری پی تی آی و اعلام هئیت آمریکا در سازمان ملل، هیلی از 26 تا 28 ژوئن در دهلی نو حضور خواهد داشت و در زمان حضورش در این کشور قرار است با مقامات ارشد دولت هند، روسای سازمان‌های غیردولتی و جامعه مذهبی این کشور دیدار داشته باشد. همچنین ممکن است نماینده آمریکا با نارندرا مودی، نخست وزیر هند و مقامات ارشد وزارت خارجه این کشور نیز دیدار کند.

دیدار هیلی از آن جهت حائز اهمیت عنوان شده که بخشی از منافع هند در موضوعاتی از جمله توافق آب و هوایی پاریس در میان است. به گفته منابع آگاه سفر هیلی به هند با هدف پرداختن به موضوعات جهانی صورت خواهد گرفت و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای 2015 ایران موسوم به برجام قرار است در دیدار او با مقامات هندی مطرح شود.

همچنین خبرگزاری پی تی آی به نقل از وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که نشست هیلی و مقامات هند با توجه به چالش‌های بین المللی پیش روی دو کشور بر تقویت همکاری‌های دفاعی، امنیتی و استراتژیک میان طرفین  تمرکز خواهد داشت.

آمریکا اوایل ماه می در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد؛ با این حال سایر امضاء کنندگان برجام ضمن تاکید بر تعهد خود به این توافق، در آن باقی ماندند. سفر هیلی چند روز پس از اعلام خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل صورت می گیرد. نماینده آمریکا در سازمان ملل آخرین بار اواخر سال 2014 و در زمان فرمانداری کالیفرنیای جنوبی از هند دیدن کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، برجام ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۵ تير ۱۳۹۷
حتما در مورد تشدید تحریم ها صحبت کردن
آخرین اخبار