فرماندار شیراز خبر داد؛

کاهش اعتبارات تملک دارایی و ۳ درصد نفت و گاز در شیراز

فرماندار شیراز از کاهش اعتبارات تملک دارایی و ۳ درصد نفت و گاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدر عالیشوندی فرماندار شهرستان شیراز در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان با بیان اینکه امسال در بحث اعتبارات تملک دارایی شاهد کاهش ۴۴ درصدی هستیم، اظهار کرد: سهم شهرستان شیراز از اعتبارات تملک دارایی استانی ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به کاهش ۳۴ درصدی در اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز اضافه کرد: در این زمینه نیز ۵ میلیارد و ۱۹۲ میلیون تومان به شهرستان شیراز اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه توزیع اعتبارات متناسب با شاخص‌ها انجام شده است، افزود: برابر مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس، ۵۰ درصد کل اعتبارات نفت و گاز باید در بخش‌های آب، راه و بهسازی و برق روستایی و صدا و سیما، صرف شود.
عالیشوندی با بیان اینکه در فارس ۳ هزار و ۴۸۰ پروژه نیمه تمام وجود دارد، تعداد پروژه‌های نیمه تمام شیراز را ۲۲۷ فقره اعلام کرد و ادامه داد: برای تکمیل این طرح‌ها با احتساب هزینه‌های ثابت، حدود ۷ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به ضرورت مدیریت هزینه‌ها در عین رعایت کیفیت در اجرا افزود: باید تلاش‌ها را به عبور از این برهه سخت متمرکز کرد.

مکاری نماینده سازمان برنامه و بودجه استان فارس نیز بیان کرد: ۳۶ درصد از طرح‌های نیمه تمام سال ۹۰ آغاز شده است.
وی تصریح کرد: به علت نبود نقدینگی و اعتبار لازم در زمان اجرا، میانگین مدت پایان طرح‌ها در استان فارس به ۸ سال رسیده است.

نماینده سازمان برنامه و بودجه فارس اضافه کرد: برای حل این مشکل امسال با استفاده از تبصره ۱۹ و مشارکت بخش خصوصی باید عقب ماندگی را جبران کرد.

مکاری با بیان اینکه بودجه امسال بر اساس قیمت نفت به میزان هر بشکه ۵۵ دلار است، ادامه داد: نرخ ارز ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، نرخ تورم ۱۰ درصد و نرخ بیکاری ۱۱ درصد تنظیم شده و این بیانگر شرایط بسیار دشوار توزیع اعتبارات است.

انتهای پیام/ن

صحبت های فرماندار شهرستان شیراز در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان

برچسب ها: نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار