شناسایی ۴۳ شغل خانگی مزیت دار در خراسان جنوبی

رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت:در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۴۳ شغل مزیت دار در خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛صادقی رئیس جهاد دانشگاهی استان در نشست خبری با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به صورت آزمایشی در خراسان جنوبی و 17 استان دیگر کشور آغاز شده است،گفت:عملیات طرح ملی توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی از سال 96 در سه مرحله آغاز شده است که هم اکنون در مرحله دوم خود قرار دارد.


رکنی مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان نیز با بیان اینکه این تفاهم نامه بین وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان جهاد دانشگاهی به امضاء رسیده است،افزود:هدف از اجرای این طرح گسترش مشاغل خانگی، آموزش، حمایت های مالی، جلوگیری از هدر رفت منابع، ایجاد اشتغال پایدار و اتصال به شبکه بازار است.


وی با بیان اینکه سهمیه استان هزار و 500 نفر در مشاغل مختلف خانگی است،گفت:علاقه مندان می توانند به سایت مشاغل خانگی به آدرس www.mashaghelkhanegi.ir تا پایان شهریور ماه مراجعه و ثبت نام کنند.


رکنی افزود:تسهیلات با سود 4 درصد و به صورت قرض الحسنه تا سقف 75 میلیون تومان نیز به متقاضیان داده می شود.


مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد:بسته بندی زعفران،پسته،خشکبار، تراش سنگهای قیمتی، تولید گل مصنوعی، تابلو سازی مصنوعات چوبی، صنایع دستی، قالی بافی و سوزن دوزی از جمله مشاغل خانگی در خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/غ

 ۴۳ شغل خانگی مزیت دار در خراسان جنوبی شناسایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.