استفاده از تکنیک‌های جدید برای درمان سرطان پستان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشیار گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با همکاری گروه پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهدبرای درمان سرطان پستان از تکنیک‌های جدیدی استفاده می شود .

استفاده از تکنیک‌های جدید در درمان سرطان پستان در دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر ملیحه حسن زاده افزود: سرطان پستان یک سوم سرطان‌ها در زنان را تشکیل می‌دهد و دومین سرطان بعد از سرطان ریه است که منجر به مرگ و میر در خانم‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با اجرای طرح‌های غربالگری و شناسایی بیماران در فاز‌های اولیه میزان مرگ و میر کمتر شده و با تکنیک‌های جدید و درمان‌های به موقع طول عمر بیمار نیز بیشتر شده است.

دانشیار گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مزایای استفاده از تکنیک بررسی غدد نگهبان اظهار داشت: در گذشته برای بیماران مبتلا به سرطان تمامی غدد لنفاوی در حین عمل برداشته می‌شد که این امر عوارض متعدد زود رس و دیر رس را برای بیمار به همراه داشت، اما در حال حاضر با استفاده از تکنیک جدید درمانی تنها غدد لنفاوی مبتلا پیدا و این غدد برداشته می‌شود.

دکتر حسن زاده افزود: استفاده از این روش درمانی علاوه بر کاهش عوارض برای بیمار، در ظاهر فرد کمتر مشکل ایجاد می‌کند و این در حالی است که هر چند درمان‌های جراحی محدود شده، اما بقای افراد هیچ تفاوتی نکره است.

وی گفت: در تکنیک‌های جدید با مواد رادیواکتیو غدد لنفاوی تشخیص داده می‌شوند که اگر به سرطان مبتلا شده باشند برداشته خواهند شد، اما در چندی قبل این غدد در سرطان پستان از زیر بغل برداشته می‌شدند و عوارض جراحی بالا بود.

دانشیار گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تمامی خدمات ارائه شده در این بخش به صورت تیمی از گروه‌های مختلف پزشکی از جمله گروه‌های جراحی زنان، انکولوژی، پاتولوژی، رادیولوژی و پزشکی هسته‌ای ارائه و علاوه بر خدمات به بیماران استان، به دیگر بیماران ارجاعی از شرق کشور نیز خدمات تخصصی و جراحی ارائه می‌شود.

حسن زاده گفت: با توجه به اینکه سرطان بیماری است که تنها با انجام عمل جراحی قابل درمان نیست و در برخی از موارد بیمار باید ۵ سال یا بیشتر زیر نظر پزشک باشند و بیماران پس از انجام عمل جراحی در درمانگاه سرطان‌های زنان بیمارستان قائم (ع) اقدامات درمانی پس از عمل را دریافت می‌کنند.


انتهای پیام //ز. ج


سرطان پستان یک سوم سرطان‌ها در زنان را تشکیل می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.