سنجش 90 هزار نوآموز در استان اصفهان

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت:امسال حدود ۹۰ هزار دانش آموزان مورد سنجش وارزیابی قرار گیرند.

محسن الماسی در گفت‌وگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص شروع  طرح سنجش سلامت کودکان نوآموز بدو ورود به مدرسه اظهار کرد: این طرح از سال ۱۳۷۲ در سه شهر کشور شروع  و امروز با مصوبه شورای عالی در همه نقاط کشور اجباری شده و انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۹۰ هزار دانش آموزان مورد سنجش وارزیابی قرار گیرند، افزود: از این تعداد۳۳ هزار نفر در بخش پیش دبستانی و ۵۷ هزار نفر نوآموزان هستند که در ۵۹ پایگاه سنجش با حضور ۴۰۰ نیرو مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه سنجش  بر اساس تعداد مراجعه کنندگان سطح بندی شده است، گفت: پایگاه‌ها به صورت ا"لف"، "ب" و "ج" سطح بندی شده و این سطح بندی با توجه به تعداد مراجعات به این پایگاه‌ها انجام می‌شود.

وی تشخیص میزان سلامت و همچنین سنجش سطح یادگیری را از اهداف اجرای طرح سنجش کودکان دانست و اضافه کرد: با توجه به نتایج به دست آمده در این طرح یک سال فرصت مداخله به هنگام داریم تا سن طلایی آموزش را از دست ندهیم و به سمت آموزش درست  قدم برداریم.

الماسی با بیان اینکه سلامت کودکان از لحاظ روحی و جسمی را در اولویت کار خود قرار داده‌ایم و موارد مشکوک را شناسایی و به پزشکان متخصص ارجاع می‌دهیم، ادامه داد: به لحاظ ایمنی موارد خاص را مورد ارزیابی و پایش قرار دهیم و با بررسی‌های دقیق‌تر مکان‌یابی بهتر برای کودکانی که مشکل جسمانی داردند، در نظر گرفته شود.

وی هزینه دریافتی در پایگاه‌های سنجش را ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: همراه داشتن شناسنامه و کارت واکسیانسیون برای مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت نیز امری ضروری است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.