اصفهان؛

بهره‌مندی ۸۵درصد مددجویان خوانساری از بیمه درمانی روستایی

رئیس بهزیستی خوانسار گفت: ۸۵ درصد مددجویان بهزیستی خوانسار از بیمه درمانی روستایی استفاده می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهروز حمید پور به مناسبت هفته بهزیستی اظهارداشت: بهزیستی خوانسار در چهار حوزه توان بخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت به معلولان و خانواده‌های تحت پوشش در حال خدمات رسانی است.

 وی افزود: حوزه پیشگیری طرح سنجش بینایی و شنوایی کودکان ۳ تا ۶ ساله  از سوی همیاران سلامت انجام می‌شود،  همچنین ۲۰ دوره آموزشی و ۲۵ نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در سطح شهرستان انجام شده است.

رئیس اداره بهزیستی خوانسار با بیان اینکه حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰ زن سرپرست خانوار پرداخت شده است، بیان داشت:  در حال حاضر  ۸۵ درصد مددجویان  از بیمه درمانی  روستایی استفاده می‌کنند.

وی  با اشاره به اینکه سال گذشته ۸ مورد تسهیلات  خود اشتغالی به پرداخت شده است، گفت: با ایجاد پل ارتباطی بین خیران و مددجویان حمایت‌های از سوی خیران به مددجویان انجام می‌شود.

حمیدپور  با بیان اینکه به خانواده‌های دارای دو معلول به صورت رایگان زمین واگذار می‌شود، افزود: از تعداد  ۱۳ مورد متقاضی خرید زمین ۴ مورد به مرحله اخذ وام رسیدند.

وی افزود: با انتعقاد تفاهم‌نامه بین بهزیستی، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی زمین با ۲۰ درصد تخفیف به مددجویان معلول واگذار می‌شود.

رئیس اداره  بهزیستی خوانسار با اشاره به اینکه انشعاب آب، برق و گاز به مددجویان به صورت رایگان است، گفت: به خانواده‌های دو معلول در بخش شهری ۳۲ میلیون تومان  و در بخش روستایی ۱۸ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در زمینه ساخت و خرید مسکن پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه با پیگیری فرماندار انجمن خیران پیشگیری از اعتیاد در شهر خوانسار ایجاد شده است، افزود: در راستای پیگیری و بررسی مشکلات مددجویان با حضور مسؤولان از خانواده مددجویان تحت حمایت بازدید می‌شود.

حمیدپور با بیان اینکه در شهرستان خوانسار تعداد ۵۰۰ معلول و ۲۵۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی وجود دارد، گفت: در آستانه سال نو  و ماه مبارک رمضان تعداد ۴۰۰ بن سبد کالا به مددجویان توزیع شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.